قربانخانی: از رئیس سازمان نظام مهندسی شکایت می‌کنم

حسن قربانخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نشست خبری در خصوص 9 نفر از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران، اظهار کرد: یکی از آن 9 نفر اشاره شده از سوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بنده هستم و بابت این سخنان از وی در مراجع قضایی و انتظامی شکایت رسمی خواهم کرد.

وی ادامه داد: رئیس سازمان 9 سال هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تهران بوده و حدود سه سال است که رئیس شورای مرکزی است.

وی افرود: با توجه به  این سابقه فعالیت مدیریتی، این سئوال مطرح می‌شود که آیا وی در بروز وضعیت کنونی نقش نداشته است. چرا این شخص فرافکنی می‌کند؟

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با یادآوری این‌که برای انتخاب رئیس موردنظر وی در سازمان (نظام مهندسی تهران) 2 ماه جلسات هیئت مدیره برگزار نشد، اضافه کرد: در یکی از جلسات هیئت مدیره که برگزار و اعضا به حد نصاب رسیده بودند، اجازه توزیع برگ رای داده نشد. اما پس از حذف یکی از اعضای هیئت مدیره،‌ شرایط برای انتخاب رئیس موردنظر فراهم شد.

قربانخانی در خصوص بخش دیگری از اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و انتقاد از وزارت راه و شهرسازی مبنی بر این‌که چرا این وزارتخانه با 9 عضو هیئت مدیره استان تهران مماشات می‌کند و اعضای علی‌البدل جایگزین این افراد نمی‌شوند، گفت: در این رابطه قانون می‌گوید هر عضو هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی که 4 جلسه پشت سر هم و 8 جلسه متناوب غیبت داشته باشد باید به شورای مرکزی معرفی شود. در واقع غیبت زمانی برای اعضای هیئت مدیره لحاظ می‌شود که جلسات به حد نصاب برسد.

وی تاکید کرد: آیین‌نامه‌های اجرایی و ابلاغیه‌های وزارت راه و شهرسازی می‌گوید وقتی جلسه برگزار نمی‌شود، نبود اعضا غیبت محسوب نخواهد شد.

وی دلیل هجمه به 9 عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را چینش بازرسان و اعضای شورای انتظامی نظام مهندسی دانست و افزود: چرا در زمانیکه که دوره کنونی رو به اتمام است می‌خواهند حق دوره بعدی هیئت مدیره را پایمال کنند؟ چرا برخی به‌دنبال حذف یکی از بازرسان سازمان هستند که گزارش تخلفات رئیس سازمان را به نهادهای بالادستی ارائه کرده است؟

وی بیان کرد: بالاتر از قانون نداریم؛ اگر تخلفی صورت گرفته باید در مراجع مربوطه به‌ آنها رسیدگی شود، نباید با استفاده از رسانه‌ها بخواهند به عده‌ای فشار بیاورند.

به گزارش خبرآنی، دیروز رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه سامانه شهرستانهای تهران و شهر تهران را یکپارچه کردیم، گفته بود: به‌دلیل سامانه‌ای شدن، برخی استان‌ها از جمله تهران، البرز و مازندران با مقاومت در برابر این سامانه روبرو هستیم.در استان تهران بیش از  50 روز است که نتوانسته ایم جلسه ای برگزار کنیم. تعدادی در هیئت مدیره هستند که جلسات را از حد نصاب می اندازند.

شکیب گفت: در واقع 9 نفر هیئت مدیره تهران با هماهنگی یکدیگر جلسات را آبستراکسیون می کنند. متاسفانه وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان دستگاه نظارتی به صورت جدی به این ماجرا وارد نشده است و باید این افراد به شورای انتظامی معرفی شوند.به این افراد نامه زدم و گفتم که سازمان نظام مهندسی را تعطیل کرده اید ،در این صورت نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان باید منحل شود.

وی با بیان اینکه پدرخوانده ها اراده حاکمیت را برعهده گرفته اند، تصریح کرد: راهکار جلوگیری از این وضعیت رد صلاحیت پدرخوانده ها نیست، چراکه این افراد در دوره های بعدی هئیت مدیرها سه چهار نفر را وارد کرده اند. بنابراین راهکار سامانه یکپارچه است.

وی بیان کرد: به‌عنوان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام می‌کنم در سازمان های نظام مهندسی استان تهران و مازندران فساد ریشه گسترانده است، پدرخوانده ها حتی برای بنده هم پرونده سازی کرده اند. این در حالی است که 30 سال است پروانه دارم، اما یک متر هم کار نگرفته‌ام. این افراد آنقدر پول دارند که هر کاری را می توانند انجام دهند.

وی تاکید کرد: چرا با 9 عضو هیئت مدیره استان تهران مماشات می شود، چرا اعضای علی‌البدل جایگزین این افراد نمی‌شوند؟

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.