نظارت جدی سازمان بورس بر تبلیغات گمراه کننده صندوق‌های سرمایه‌گذاری

رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این سازمان با جدیت تمام بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله رعایت قوانین و مقررات، رعایت حقوق سرمایه‌گذاران و ارائه اطلاعات صحیح نظارت می‌کند.

به گزارش خبرآنی، علی اکبر ایرانشاهی به پیگیری‌های سازمان بورس برای جلوگیری از تبلیغات گمراه کننده توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید مراجع نظارتی بانک مرکزی در خصوص نظارت بر بانک‌ها برای رعایت مصوبات شورای پول و اعتبار، سازمان بورس همانند گذشته با جدیت تمام اقدام به نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری از حیث رعایت قوانین و مقررات، رعایت حقوق سرمایه‌گذاران و ارائه اطلاعات صحیح می‌کند.

وی اظهار کرد: به مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری توصیه می‌شود تا پیگیری لازم را نسبت به رعایت مقررات حاکم بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله رعایت نصاب‌های سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار دهند.

رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: با توجه به تغییر نصاب سپرده بانکی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت از ۵۰ درصد به ۴۰ درصد از پایان مرداد ماه، مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری موظف هستند، تمهیدات لازم را به منظور رعایت نصاب مزبور انجام دهند تا در پایان مهلت نصاب سپرده بانکی رعایت شود.

ایرانشاهی در پایان خاطرنشان کرد: مطابق مقررات، در صورت مشاهده هر گونه تخلف از ارکان صندوق‌های سرمایه‌گذاری با فرد متخلف برخورد و پرونده انضباطی به هیات رسیدگی به تخلفات ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.