مهم ترین قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور اعلام شد

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر جنوبی و شمالی کشور طی دولت سیزدهم را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنی، حسین یداللهی در خصوص اهم موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر جنوبی و شمالی کشور، اظهار کرد: ایجاد، توسعه و تجهیز بنادر بازرگانی کشور و مدیریت و بهره‌برداری از آن‌ها، سیاستگذاری و نظارت کامل در حوزه دریایی و اجرای قانون دریایی بخشی از وظایف قانونی و رسالت وجودی سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی افزود: همچنین جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فعالیت فعالان اقتصادی در بنادر کشور طی دولت سیزدهم، یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه بوده است و قراردادهای مختلفی در بنادر شمالی و جنوبی کشور منعقد و به مرحله بهره‌برداری رسید.

بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر جنوبی و شمالی کشور طی دولت سیزدهم در بندر امام خمینی (ره)، بیان کرد: در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، ساخت و بهره‌برداری از کارخانه تولید قیر، ساخت و بهره‌برداری از انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، ساخت و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، ساخت و بهره‌برداری از پایانه مکانیزه غلات و پایانه مواد معدنی از مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر است.

بندر بوشهر

یداللهی در مورد بندر بوشهر، عنوان کرد: در بندر بوشهر اجاره اراضی و راهبری بندر دیر به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر جنوبی کشور طی دولت سیزدهم، مدنظر قرار گرفت.

بندر شهید رجایی

وی همچنین به اهم موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: در بندر شهید رجایی نیز، ساخت و بهره‌برداری از پایانه ترانزیتی و صادراتی، ساخت و بهره‌برداری از مخازن نفتی، ساخت و بهره‌برداری پایانه خدمات و کالای کانتینری، ساخت و بهره‌برداری از پایانه مکانیزه غلات، توسعه و راهبری بنادر جاسک و سیریک، توسعه و راهبری پایانه کانتینری ۱ و ۲ از مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

بندر چابهار

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی در مورد بندر چابهار نیز، اظهار کرد: ساخت و بهره‌برداری از انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، ساخت و بهره‌برداری از ترمینال چند منظوره، ساخت و بهره‌برداری از فاز ۲ سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات از جمله موضوعات مهم قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار طی دولت سیزدهم است.

بندر امیرآباد

یداللهی با اشاره به بندر امیرآباد نیز، بیان کرد: ساخت و بهره‌برداری از سیلوی غلات، ساخت و بهره‌برداری از کارخانه تولید خوراک دام و ساخت و بهره‌برداری از کارخانه تولید آرد بلغور و ذرت نیز از جمله مواردی است که در بندر امیرآباد مدنظر قرار گرفته است.

بنادر نوشهر و انزلی

بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی ادامه داد: در بندر نوشهر نیز ساخت و بهره‌برداری از احداث کارخانه تجهیزات آزمایشگاهی و در بندر انزلی نیز ساخت و بهره‌برداری مخازن روغن خوراکی از جمله مهم‌ترین موضوعات قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر نوشهر و انزلی است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.