حملات داس به احزاب سیاسی اتحادیه اروپا افزایش یافت

هکتیویست‌ها، احزاب سیاسی اروپایی که استراتژی‌های مخالف منافع آنها را تبلیغ می‌کنند، هدف حملات داس قرار داده اند.

به گزارش خبرآنی، انتخابات پارلمان اروپا در هلند در جریان است و قرار است در روزهای آینده، در ۲۶ کشور اتحادیه اروپا آغاز شود و حملات سایبری با انگیزه‌های سیاسی را شعله ور کرده است.

شرکت آمریکایی «کلود فلر» در گزارشی اعلام کرد حداقل سه حمله داس (انکار سرویس توزیع شده) به سایت‌های مختلف مرتبط با انتخابات در هلند و همچنین چند حزب سیاسی متعدد را خنثی کرده است. این شرکت اینترنتی، اطلاعات درباره دو حمله داس را که در روزهای پنجم و ششم ژوئن اتفاق افتادند، به اشتراک گذاشته است.

نخستین حمله با ۱۱۵ میلیون درخواست در ساعت، به اوج رسید و یک سایت به مدت چهار ساعت، با ۷۳ هزار درخواست در هر ثانیه روبرو شد.حمله داس دومی، سبک‌تر بود و به ۴۴ میلیون درخواست در هر ساعت رسید. این حمله که سایتهای سیاسی در هلند را هدف گرفت، در یکی از اهدافش، به ۵۲ هزار درخواست در هر ثانیه رسید.

گروه هکتیویست «هک نِت»، در تلگرام، مسئولیت این حملات را برعهده گرفت و «حزب برای آزادی» و «حزب برای دموکراسی» را به عنوان قربانیان خود نام برد. این دو حزب راستگرای ناسیونالیست، نسبت به نقش اتحادیه اروپا و ناتو در جنگ‌های بین‌المللی، ابراز بدبینی کرده و موضع موافقی در قبال روسیه نشان داده اند و با وضع تحریم‌ها علیه این کشور مخالفت کرده‌اند.

در اول ژوئن سال ۲۰۲۴، وزارت فدرال داخلی و امور خانگی، حمله سایبری شدید علیه شبکه حزب «اتحادیه کریستین دموکرات» را گزارش کرد. این حزب، همواره حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده و از حفظ و تشدید تحریم‌ها تا زمان خروج نیروهای روسیه از خاک اوکراین، حمایت کرده است.

بر اساس گزارش بلیپینگ کامپیوتر، مقامات آلمان، جزئیات چندانی درباره این حمله منتشر نکردند اما به همه احزاب درباره حمایت از خودشان با افزایش همه تدابیر حفاظتی، اطلاع دادند.

حمله داس، با استفاده از هزاران دستگاه آلوده‌ای که ترافیک اینترنت جعلی به یک وب‌سایت ارسال می‌کنند، عمل می‌کند. پس از این که وب‌سایت، قادر به پردازش درخواست‌های مشروع نمی‌شود، از کار می‌افتد. عوامل تهدید برای انجام این حملات، بوت‌نت ایجاد می‌کنند که شبکه‌ای از دستگاه‌های آلوده به بدافزار مانند روترها، تلویزیون‌های هوشمند و سخت افزارهای دیگر است. هر چه بوت‌نت بزرگتر باشد، حمله داس بزرگتر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.