هوش مصنوعی سرتاپای دستیار صوتی اپل را عوض می‌کند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از گیزموچاینا، کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) بستری برای شایعات و گمانه زنی ها درباره آپدیت های نرم افزاری است و در سال جاری «سیری» دستیار دیجیتال اپل مرکز این گمانه زنی ها بوده است. در همین راستا وب سایت اپل اینسایدر به نقل از چند منابع نزدیک به پروژه های هوش مصنوعی اپل چشم اندازی واضح از ویژگی های جدید سیری برای اپلیکیشن های مختلف آیفون ترسیم کرده است.

طبق اطلاعات فاش شده، اپل به طور کلی روی ارتقای توانایی سیری برای درک دستورات به زبان عادی تمرکز کرده است. به نظر می رسد این شرکت فناوری به طور عمدی با درخواست های مبهم مانند «من می خواهم یک بلاگ بسازم» یا «من الان احساس دلتنگی می کنم» به سیری آموزش داده است.

هدف این است که سیری را فراتر از نیاز به نحو خاص برای انجام وظایف ارتقا دهیم. به طور ایده آل کاربران مجبور نخواهند بود دستورات دقیقی مانند «قهوه ساز را روشن کن» بدهند اما در عوض می توانند به شیوه ای طبیعی تر بگویند «سلام سیری من قهوه می خواهم».

همچنین براساس اطلاعات فاش شده، سیری با 18 اپلیکیشن آیفون یکپارچه می شود که برخی از آنها عبارتند از: دوربی ، میل، فتوز و سافاری.

سیری به دوربین امکان می دهد تا با دستورات صوتی کاربر دوربین را کنترل کند. کاربران می توانند بین حالت های ویدئو و عکس تغییر دهند، یک تایمر برای شاتر دوربین مشخص کنند و با استفاده از فرمان صوتی بین دوربین های عقب و جلو جابه جا شوند.

سیری در اپلیکیشن میل با استفاده از ماشین یادگیری ، ایمیل ها را به طور خودکار دسته بندی می کند و می تواند وظایفی مانند نوشتن ایمیل، ارسال و زمانبندی ایمیل ها، تنظیم یادآور، خلاصه سازی ایمیل ها و همچنین ایجاد پاسخ های هوشمند را انجام دهد.

همچنین دستیار هوشمند اپل احتمالا مجموعه ای از ویژگی های اصلاح عکس را ارائه می کند که با کمک هوش مصنوعی مولد ابداع شده اند. فهرست این ویژگی ها شبیه قابلیت هایی است که در موبایل های پیکسل گوگل وجود دارد مانند توانایی حذف اشیای ناخواسته در عکس و پر کردن فاصله ها با استفاده از هوش مصنوعی مولد، جستجو برای عکسی خاص براساس افراد یا حیواناتی در آنها و به کارگیری فیلترهای هوش مصنوعی.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.