تأکید عضو شورای شهر تهران بر تکمیل "ایوان ری" توسط شهرداری

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، دویست و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران برگزار شد.

چمران در ابتدای جلسه ضمن انتقاد از تاخیر برخی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز گفت: امیدواریم که اعضا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در جلسات علنی در زمان معینی حضور پیدا کنند تا بتوانیم در زمان باقیمانده از این دوره از شورا خدمات خوبی را ارائه کنیم.

وی افزود: در صورتی که اعضا در جلسات‌ آتی تاخیر داشته باشند ما نیز اسامی تاخیرکنندگان را اعلام خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران به بازدید خود از دو پروژه شهری اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از پیاده‌راه حضرت زهرا(س) در دو منطقه 17 و 18 داشتم شاهد پیشرفت این پروژه بودیم و همکاران ما در مجموعه شهرداری تلاش خود را برای بهره‌برداری از این پروژه انجام می‌دهند البته این پروژه ریزه‌کاری‌های زیادی دارد و امیدواریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

چمران به بازدید خود از فاز نخست آزادراه شهید شوشتری اشاره کرد و افزود: در این پروژه نیز اقدامات ارزشمندی در حال انجام است و کار با سرعت پیش می‌رود و ان‌شاءالله فاز نخست با طول 9.3 کیلومتر تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید.

وی گفت: البته طول کامل پروژه آزادراه شهید شوشتری در دو فاز اول و دوم بالغ بر 16 کیلومتر است و این پروژه می‌تواند بار ترافیکی را کاهش بدهد.

مهدی بابایی؛ عضو شورای شهر تهران در جریان دویست و چهل و دومین جلسه شورا با انتقاد از عدم اجرای آرای کمیسیون ماده 100 اظهار کرد: این آرا بر می‌گردد به دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی که بنده در چند نوبت نسبت به عدم اجرای این آرا تذکر دادم و خواستار اجرای این آرا هستم.

وی با اشاره به سود هنگفت اپراتورها از دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی گفت: قطعا اخذ جریمه از اپراتورها برای آنها هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

بابایی ادامه داد: 980 رای در خصوص آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی داریم که خواستار اجرای آن هستیم و پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که علت عدم اجرای آرا، مکاتبات فرمانداری و شورای تامین است و بهانه‌هایی است که اپراتورها می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه شورا قطعا پیگیر این موضوع خواهد بود تصریح کرد: شورای شهر تهران پیگیر اجرای آرا کمیسیون ماده 100 خواهد بود.

نرگس معدنی‌پور؛ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز به تعیین تکلیف املاک واگذار شده از سوی شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت و گفت: طبق مصوبه شورای شهر تهران باید این املاک تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: در همین ارتباط کمیسیونی مشترک از معاونت اجتماعی، معاونت مالی، دفتر شهردار، رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران تشکیل شده است که متاسفانه مدتی است که این کمیسیون تشکیل جلسه نداده است.

وی از شهردار تهران خواست نسبت به این موارد توجه بیشتری را داشته باشد.

پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به بهره‌برداری از 210 پروژه در قالب پویش امید و افتخار در روز گذشته در منطقه 10 گفت: یکی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری از بوستان شهدای خدمت بر می‌گردد که افتتاح این بوستان با توجه به فقر سرانه فضای سبز می‌تواند تاثیر بسزایی را در منطقه 10 داشته باشد.

وی ادامه داد: طی 33 ماه از مدیریت شهری فعلی، 640 هکتار، فضای سبز و 3 میلیون درخت کاشته شده است.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران از اخ‌الصنایع شهردار منطقه 10 و همکارانش بابت اقدامات شبانه‌روزی در این منطقه و افتتاح پروژه‌های روز گذشته تقدیر کرد.

جعفر شربیانی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز به مجموعه فاخر و بزرگ ایوان ری در شهرری اشاره کرد و گفت: فرآیند احداث این مجموعه از دوره چهارم شورای شهر تهران آغاز شد و اگر قرار بود این مجموعه امروز ساخته شود باید هزینه‌های چند میلیاردی صرف آن می‌شد.

وی افزود: یکی از نقدهای وارده بر مدیریت شهری عدم تکمیل ایوان ری به عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ و دارای ظرفیت بود که متاسفانه مورد غفلت مدیریت شهری دوره گذشته قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: با توجه به اینکه ما در سال پایانی شورای ششم قرار داریم ظرفیت ایوان ری به بالفعل تبدیل نشده است و متاسفانه شهرداری تهران برنامه‌ای برای پیشرفت این پروژه در نظر نگرفته است که امیدواریم در زمان باقیمانده این دوره از مدیریت شهری این پروژه به سرانجام برسد.

وی به اختلال خط 3 صبح امروز مترو تهران اشاره کرد و افزود: ظاهرا این اختلال رفع شده البته ما از همکارانمان در حوزه حمل و نقل به خصوص در حوزه مترو خواهش می‌کنیم که دقت بیشتری در خدمترسانی به مردم داشته باشند.

مهدی اقراریان؛ عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ناظر به قطع درختان در پایتخت گفت: در این ارتباط باید از اقدامات دستگاه قضا جهت پیگیری با افراد متخلف قدردانی شود که اقدامات خوبی را از سوی دستگاه قضا شاهد هستیم.

وی از شهروندان تهرانی خواست که موارد قطع یا خشکاندن درختان را از طریق ارتباطات فراهم شده به شورای شهر تهران اعلام کنند.

اقراریان گفت: همچنین شهروندان می‌توانند از طریق صفحات مجازی که فراهم شده است موارد اینچنینی را مطرح تا در کمیته نظارت شورای شهر تهران پیگیری شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.