جهان یک‌صدا علیه جنایت صهیونیست‌ها در النصیرات

جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه با محکومیت شدید کشورهایی همچون مصر، اردن، یمن، عمان، لبنان و کویت همراه بود و پارلمان عربی و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به این جنایت واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرآنی، الازهر مصر با الفاظ شدیداللحنی جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه را محکوم و اعلام کرد که این کشتار جنایتی وحشیانه و ننگ بشریت است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، الازهر اعلام کرد کشتار النصیرات جنایتی وحشیانه است که تروریست‌های اسرائیلی مرتکب آن شده‌اند و الازهر حمایت برخی رژیم‌ها و دولت‌ها از  جنایت‌های رژیم صهیونیستی و ارتکاب کشتار خونین علیه غیرنظامیان بی‌گناه را محکوم می‌کند.

الازهر مصر همچنین تاکید کرد کشتاری که بیش از ۲۰۰ قربانی و صدها زخمی در پی داشت، جنایت جدیدی است که به کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌های صاحب زمین اضافه می‌شود و تأکیدی برای جهانیان است که آنها در حال ارتکاب جنگ نسل‌کشی روی زمین فلسطین هستند.

جهان یکصدا علیه جنایت صهیونیست‌ها در النصیرات

الازهر ضمن محکومیت جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی، از جامعه جهانی و صاحبان وجدان آزاد خواسته است تا مانع خونریزی در غزه شوند و از غیرنظامیان اعم از زن و کودک و سالخوردگان حمایت کنند.

این نهاد دینی همچنین خواستار مجازات رژیم صهیونیستی به خاطر نقض قوانین و منشورهای بین‌المللی و عدم سکوت در قبال کشتار و جنایت‌های تروریست‌های صهیونیست شد که فساد را روی زمین گسترش داده‌اند و لکه ننگی بر پیشانی بشریت نشانده‌اند.

وزارت خارجه مصر نیز با صدور بیانیه‌ای این کشتار هولناک در النصیرات را محکوم کرده و خواستار توقف جنگ در نوار غزه شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه را محکوم و اعلام کرد که این حمله بیانگر هدف قرار دادن سیستماتیک غیرنظامیان فلسطینی و پافشاری رژیم صهیونیستی به نقض قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه و نیز ادامه ارتکاب جنایات جنگی است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد اردن جنایات نسل‌کشی در نوار غزه را محکوم می‌کند که از هفتم اکتبر گذشته درپی تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه دچار فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای شده است.‌

وزارت خارجه اردن تاکید کرد که این حمله به‌مثابه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی است و اردن از جامعه جهانی به‌ویژه شورای امنیت می‌خواهد تا اقدامی فوری برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و ملزم کردن آن به پیروی از قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه و نیز توقف جنگ این رژیم به نوار غزه اتخاذ کند.

در همین راستا، پارلمان عربی با صدور بیانیه‌ای حمایت دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و سکوت درقبال جنایت‌های این رژیم را مشارکت در جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین تلقی کرد.

جهان یکصدا علیه جنایت صهیونیست‌ها در النصیرات

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان در النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را محکوم و اعلام کرد که گزارش‌های به‌دست آمده درخصوص این کشتار علیه غیرنظامیان رعب‌آور و شنیع است.

بورل خواستار توقف فوری «حمام خون» در غزه شد و تاکید کرد که پیشنهاد مطرح شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته گذشته تنها راه برای قدم برداشتن به سمت برقراری آتش‌بس دائمی و خاتمه بخشیدن به جنگ در نوار غزه است.

در همین رابطه، وزارت خارجه یمن اعلام کرد که یمن کشتار شنیع در اردوگاه النصیرات را محکوم می‌کند و تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در مرزهای سرزمین‌های اشغالی فلسطین متوقف نخواهد شد، بلکه پیامدهای خطرناکی بر صلح و امنیت بین‌المللی خواهد گذاشت.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که کشتار اردوگاه النصیرات نقض آشکار قوانین بین‌المللی، ارزش‌های انسانی و منشور ملل متحد و کنوانسیون‌های چهارم ژنو است.

وزارت خارجه کویت نیز اعلام کرد که جنایت کشتار در اردوگاه النصیرات بر این نکته تاکید دارد که جامعه جهانی باید مسؤولیت‌های خود را در قبال توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین برعهده بگیرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: ما حملات روز شنبه اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه النصیرات را محکوم می‌کنیم. این کشتار بیانگر نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه است.

وزارت خارجه کویت اعلام کرد: ما همچنین بر لزوم ورود کمک‌های انسان‌دوستانه و حمایت و حفاظت از فلسطینیان تاکید می‌کنیم.

وزارت خارجه عمان نیز تداوم ارتکاب جنایات جنگی هدفمند در حق فلسطینیان را نقض قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه تلقی کرد.

در همین راستا، وزارت خارجه لبنان نیز ضمن محکوم کردن کشتار در ادوگاه النصیرات توسط رژیم اشغالگر، آن را نقض خطرناک قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه تلقی کرد.

این وزارتخانه از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست تا اقدامی فوری و قاطعانه برای توقف این کشتار و تجاوزات اتخاذ کنند.

پیشتر جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش صهیونیستی دست به جنایت و کشتاری وحشیانه در حق فلسطینیان به ویژه در اردوگاه النصیرات زد.

جنبش حماس تأکید کرد آنچه ارتش اشغالگر در مورد آزادسازی چهار اسیر خود پس از بیش از هشت ماه جنگ علیه غزه اعلام کرده، تغییری در شکست استراتژیک این رژیم نخواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه به بهانه آزادی اسرای صهیونیست در غزه، اردگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کرده است که در نتیجه آن، ۲۱۰ نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.