کاندیداها اخلاق و فضای برنامه‌محوری را در رقابتها حاکم کنند

جواد بخشی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت رئیس جمهور فقیدمان در شرایط خاص و ویژه‌ای برگزار می‌شود، اظهار داشت: به همین دلیل این انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است. لذا هم کاندیداها و هم طرفداران آنها باید به این مسئله توجه کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی موفق و به دور از بداخلاقی‌های مرسوم باشیم.

 

وی با اشاره به فضای انتخاباتی کشور در انتخابات مجلس دوازدهم ادامه داد: چندماه قبل در فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی، شاهد برخی رقابت‌های ناسالم و بگم‌بگم‌ها و گاها  افشای اسرار برخی افراد در عرصه رقابت‌های انتخاباتی بودیم که باعث شد جو سیاسی کشور تحت تاثیر آن قرار بگیرد و  بداخلاقی‌های سیاسی را رقم زند که منجر به تذکرات رهبر انقلاب شد.

این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد در این دوره از انتخابات نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها مراقبت کنند که این فضا تکرار نشود و گفت: امیدواریم این دوره از انتخابات نامزدها و طرفداران آنها به شکلی وارد میدان انتخابات شوند که شاهد تخریب یکدیگر و رواج بداخلاقی های سیاسی در انتخابات که برآمده از منفعت‌گرایی  و ناکارآمدی است، نباشیم.

وی به کاندیداها توصیه کرد به جای تخریب یکدیگر برنامه‌های خود را مطرح کنند و تصریح کرد: کسی می‌تواند سوکان مدیریت اجرایی کشور را بر عهده بگیرد و بر صندلی پاستور تکیه زند که بتواند برنامه‌های بهتری به مردم ارائه دهد و با اثبات کارآمدیی خود به مردم برای ادامه مسیر خدمتی که دولت سیزدهم و شهید رئیسی اثبات  کرد، تضمین دهد.

بخشی گفت:کاندیداها به جای تخریب یکدیگر با بیان برنامه‌های خود فضای برنامه‌محوری و اخلاقی را در عرصه رقابت‌های این دوره از انتخابات فراهم کنند تا مردم به شرکت در یک چالش مثبت دعوت شوند نه میدانی که بر اثر هوای نفس به سمت اهانت و تخریب پیش رفته؛ قطعا در چنین شرایطی مردم میل به حضور در عرصه انتخابات را نخواهند داشت و به جای انتخاب و رای دادن با سردرگمی روبرو شده و از شرکت در این میدان دوری می کنند.

وی افزود: نامزدها باید مراقبت کنند تا با ایجاد فضای مثبت و روشن نسبت به آینده کشور، مردم را به مشارکت ترغیب کنند نه اینکه با ایجاد فضای غیراخلاقی مردم را از مشارکت در انتخابات دلسرد و بدبین کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چند ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار می شود، افزود: قطعا رسانه‌ها و سیاستمداران خارجی فضای انتخاباتی کشور را رصد می‌کنند لذا دامنه و گستره هر گونه چالش منفی و بداخلاقی سیاسی در فضای انتخابات از مرزهای کشور بیرون رفته و ممکن است برای سال‌های سال در فضای بین‌المللی تاثیراتی را بر کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.