فضانورد ترکیه‌ای به زیر مدار زمین سفر کرد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اسپیس، همچنین ۳ توریست فضایی نیز در این سفر حضور داشتند که آخرین پرواز هواپیمای فضایی VSS Unity بود.

این هواپیمای فضایی که به هواپیمای حامل«ایو» متصل بود، در ساعت ۱۴:۳۱ دقیقه به وقت گرینویچ دیروز از بندر فضایی واقع ایالت نیومکزیکوآمریکا از زمین بلند شد و طی یک ساعت به ارتفاع ۱۳ هزار و ۵۸۲ متری سیاره خاکی رسید.

هواپیمای ایو در این ارتفاع، VSS Unity را رها کرد. پس از آن موتورهای موشک هواپیمای فضایی روشن شدند تا ۲ خلبان و ۴ سرنشین خود را به ببرند و به زمین باز گردند. VSS Unity طی این ماموریت که «گلکتیک۰۷» نامیده شده به ارتفاع ۸۷.۵ کیلومتری رفت.

ماموریت مذکور هفتمین پرواز تجاری ویرجین گالاکتیک با هواپیمای فضاییVSS Unity بود که پس از این بازنشسته می شود و شرکت از سال ۲۰۲۶ میلادی فضاپیماهای دلتا را ارائه می کند.

فضانورد ترکیه‌ای به زیر مدار زمین سفر کرد

توا آتاسور فضانورد سازمان فضایی ترکیه در باره این سفر گفت: من به زمان بیشتری برای آزمایش کردن و درک آنچه اتفاق افتاد نیاز دارم. این چیزی نیست که بتوان آن را توصیف کرد. این یک امر تجربی است و باید در وجودتان آن را حس کنید.

فضانورد ترکیه‌ای به زیر مدار زمین سفر کرد

دراین سفر علاوه بر آتاسور ، نیکولا پسیل فرمانده ماموریت و جمیل جانجوا خلبان حضور داشتند. همچنین اندی اگل و سی جی استارکو خلبانان ویرجین گالاکتیک هواپیمای ایو را کنترل کردند.

فضانورد ترکیه‌ای به زیر مدار زمین سفر کرد

این شرکت پس از فرود هواپیمای فضایی اش هویت ۳ مسافر این پرواز را اعلام کرد که عبارتند از آناند هریش سادوانی از کالیفرنیا، اروینگ ایزچاک پرگامنت از نیویوک و جورجی مانتی از ایتالیا.

منبع : مهر
برچسب ها :

فضانورد ترکیه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.