تعداد کاربران فعال ماهانه پیامرسان‌های بومی از ۱۰۰ میلیون گذشت

حامد منکرسی معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنی در خصوص آخرین آمار کاربران پیامرسان های بومی در کشور گفت: بر اساس آمار به دست آمده، تعداد کاربران فعال ماهانه تا پایان اردیبهشت ماه در پیام‌رسان‌های روبیکا، ایتا، بله، سروش پلاس و آی گپ بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر است.

وی به میزان استقبال کاربران از پیام‌رسان‌های بومی اشاره کرد و افزود: پیام‌رسان‌ها از آغاز به کار خود تا پایان سال گذشته از دو منظر تعداد کاربران و میزان ترافیک مصرفی، رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. به طوری که روبیکا، رشد ۳ برابری، ایتا، رشد ۸ برابری و بله، رشد ۵ برابری در تعداد کاربران فعال ماهانه را تجربه کرده‌اند.

منکرسی ادامه داد: همزمان با رشد تعداد کاربران، پهنای باند مصرفی آنها نیز افزایش یافته است، به طوری که، میزان پیک پهنای باند مصرفی روزانه پیام‌رسان روبیکا ۶ برابر پیک پهنای باند مصرفی روزانه پیام‌رسان ایتا ۱۲ برابر افزایش داشته است.

وی در ادامه به آخرین آمار استقبال از طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، پنج پیام‌رسان ایتا، بله، گپ، سروش پلاس و آی گپ برای تبادل پیام و فایل صوتی و تصویری به یکدیگر متصل شده‌اند. به طوری که کاربران با نصب یکی از پیام‌رسان‌ها، قادر به برقراری ارتباط با کاربرانِ دارای پیام‌رسان‌های دیگر شدند.

منکرسی تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده که متعلق به اسفند سال گذشته است، بیش از ۲.۵ میلیون نفر از امکان MXB (تبادل پیام) استفاده می‌کنند و بیش از ۵۰ میلیون کاربر در دسترس مردم قرار می‌گیرند. این طرح که برای نخستین بار در دنیا پیاده سازی شده است در فاز دوم، امکان ایجاد کانال و گروه مشترک را میان پیام‌رسان‌ها فراهم می‌کند.

معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات به نحوه استفاده از طرح «اینترکانکشن» یا اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی اشاره کرد و گفت: استفاده از این امکان بسیار ساده است. تنها کافی است، کاربران به منوی تنظیمات پیام‌رسان مراجعه کنند. سپس از طریق حریم خصوصی و امنیت، گزینه اتصال به سایر پیام‌رسان‌ها را فعال کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.