قابل توجه ثبت نام کنندگان خودروهای برقی؛ نتایج قرعه کشی ها اعلام شد

طبق آنچه که وعده داده شده بود، تمامی ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای برقی که در طرح عرضه هفت خودروی برقی از طریق سامانه‌ مربوطه خودروی مورد نظر خود را ثبت کرده بودند، می‌توانند از طریق پروفایل کاربری خود در سایت این سامانه، از نتیجه تخصیص یا عدم تخصیص خود مطلع شوند.

به گزارش خبرآنی، طبق اعلام مدیرسامانه یکپارچه تخصیص خودروها، نتایج تخصیص/عدم تخصیص تمامی متقاضیانی که در بازه‌ زمانی مقرر نسبت به تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجه ١٠٠ میلیون تومانی در این حساب و سپس ثبت‌ درخواست یک خودرو از بین هفت محصول عرضه شده، اقدام کرده بودند، از امروز (شنبه ١٩ خرداد ماه) بر روی سایت سامانه یکپارچه عرضه‌ خودروهای برقی قابل مشاهده است. 

البته گفتنی است که به‌تدریج، این نتایج از روز پنجشنبه (١٧ خرداد ماه) بر روی سایت سامانه بارگذاری شده و امروز تکمیل شده است؛ بر این اساس ثبت‌نام‌ کنندگان می توانند با مراجعه به پروفایل شخصی خود در سامانه‌ یکپارچه عرضه خودروهای برقی، از نتیجه‌ ثبت خودرویی خود و اولویت‌بندی نهایی، مطلع شوند.

متقاضیان در سه دسته تقسیم، خواهند شد. دسته اول متقاضیانی هستند که خودرو به آن ها تخصیص داده شده است. دسته دوم متقاضیانی‌اند که در صف انتظار موقتیِ خرید خودروی مورد نظر قرار می‌گیرند تا در صورت عدم تکمیل وجهِ دسته اول یا افزایش ظرفیت فروش، خودرو به آن ها تخصیص داده شود. در نهایت دسته سوم، متقاضیانی هستند که در وضعیت عدم تخصیص قرار خواهند گرفت و مشمول تخصیص در این دوره، نخواهند بود.

همانطور که پیش‌تر، رئیس سازمان توسعه تجارت نیز تاکید کرده بود که باتوجه به تعداد درخواست بالا، امکان تشکیل صف برای خرید خودروهای برقی (همچون طرح فروش خودروهای وارداتی بنزینی) وجود ندارد؛ بنابراین پس از اینکه متناسب با تعداد خودروهای موجود، افراد مشخص شوند و در اصطلاح رزرو (تا زمان واریز وجه) صورت گیرد، عملاً الباقی مشمول«عدم تخصص» یا «ابطال» خواهند بود و از این نوبت حذف خواهند شد.

البته چنانچه فردی از منتخبان (افرادی که به شرکت‌ها معرفی می‌شوند) از واریز وجه منصرف شود و وجه خودروها را واریز نکنند، تخصیص به افرادی صورت خواهد گرفت که حذف شده‌اند. 

بر این اساس، متقاضیانی که در وضعیت عدم تخصیص قرار می گیرند، اولویتی نخواهند داشت و و حذف خواهند شد و بایستی در عرضه‌های بعدی، از ابتدا، برای تعریف حساب وکالتی، واریز وجه در حساب وکالتی و ثبت‌نام اقدام کنند.

یادآوری می‌شود که از ۳۰ اردیبهشت ماه، این امکان برای متقاضیان خودروهای برقی که پیش از آغاز ثبت‌نام، نسبت به تعریف حساب وکالتی به نام خودروهای برقی، اقدام و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در این حساب بلوکه کرده بودند، فراهم شد که از میان هفت مدل خودروی برقی وارداتی عرضه شده از طریق سامانه یکپارچه خودروهای برقی برای انتخاب و ثبت درخواست یک خودرو، آن هم بدون شرایط و محدودیت ثبت‌نام‌ در طرح‌های فروش خودروها، اقدام کنند.

بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر در این طرح عرضه‌ خودروهای برقی شرکت کرده بودند که از این بین، بالغ بر ۲۵ هزار نفر صرفاً برای سه مدل خودرو، ثبت درخواست داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.