روسیه تانک های بی سرنشین کامیکازه ابداع کرد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، هلدینگ سیستم های با دقت بالای روسیه (High Precision Systems Holding Company) از یک جفت وسیله نقلیه زمینی بی سرنشین رباتیک (UGV) رونمایی کرده است. وسایل نقلیه زمینی بی سرنشین چند کاره هستند و برای مقاصد مختلف از جمله اقدامات کامیکازه در اوکراین طراحی شده اند.

UGV های ابداعی «دپشا» و«باگی» نام دارند که در ۲ شکل متمایز ساخته و برای ایفای نقش های مختلف در میدان جنگ از جمله تحویل سوخت، مهمات و ذخایر برای نیروهای ارتشی طراحی شده اند.

می توان از آنها برای جابه جا کردن سربازان زخمی نیز استفاده کرد. ربات های مذکور به ترتیب می توانند ۱۵۰ و ۲۵۰ کیلوگرم بار حمل کنند. نکته مهم تر آنکه این وسایل نقلیه را می توان به مواد منفجره مجهز کرد و به سمت دشمن فرستاد. UGV های مذکور هم اکنون در مناطق عملیات های مخصوص مختلف آزمایش شده اند.

خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع اعلام کرده این ابزار قبلاً به یک وسیله نقلیه کامیکازه تبدیل شد و در منطقه عملیات ویژه در جریان حمله به یک سنگر دشمن آزمایش شده است.

ابزار مذکور از هوش مصنوعی در صورت نیاز برای فعالیت خودران استفاده می کند. با این وجود واحد اصلی کنترل وسیله نقلیه از یک سیستم ارتباطات ضد پارازیت استفاده می کند. علاوه بر آن سیستم ناوبری ربات در صورت از بین رفتن ارتباطات می تواند به طور خودکار آن را فعال کند تا با کمک اطلاعات ذخیره شده در رایانه ابزار به مقر بازگردد.

به نوشته خبرگزاری ریانووستی نخستین UGV کامیکازه جهان را می توان برای از بین بردن موانعی به کار برد که حرکت تانک ها و وسایل نقلیه زرهی را به چالش می کشند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.