نگاه‌ها به نوجوانان ایرانی در مسابقات WorldSkils Lyon ۲۰۲۴

به گزارش بازرگانی پایگاه خبری خبرآنی به نقل از آروان‌کلاد، نمایندگان نهایی ایران برای مسابقات WorldSkills Lyon ۲۰۲۴ در هفته‌ آخر اردیبهشت معرفی شدند. ایران در این مسابقات جهانی پنج نماینده در رشته‌های IT خواهد داشت؛ علیرضا پورچالی، امیررضا غلامی، سید آرمین طاهری، امیرعباس قاسمی و مهرداد شیروانی. این شرکت‌کنندگان با منتورینگ و حمایت آروان‌کلاد و سازمان فنی‌وحرفه‌ای در مسابقات WorldSkills ۲۰۲۴ در شهر لیون فرانسه حضور خواهند یافت.

این مسابقات در ۴۵ رشته اصلی و ۴ رشته‌ نمایشی برگزار می‌شود که ایران در ۱۵ رشته‌ از آن نماینده داشته است. نکته‌ جالب درباره‌ این دوره‌ مسابقات، میانگین سنی بسیار پایین شرکت‌کنندگان ایرانی است؛ میانگین کلی ۱۸ سال و کوچک‌ترین شرکت کننده ۱۵ سال سن دارد.

نماینده‌هایی از شهرهای مرزی ایران؛ کوچک‌ترین نماینده‌ ایران ۱۵ سال دارد

برگزیدگان ایرانی شاخه‌ی IT این مسابقات که با حمایت آموزشی و منتورینگ اختصاصی سازمان فنی‌وحرفه‌ای و آروان‌کلاد به مرحله‌ی انتخابی کشوری رسیدند، به این شرح است: علیرضا پورچالی در رشته‌ «پردازش ابری»، امیررضا غلامی در رشته‌ «توسعه‌ی برنامه‌های موبایل»، سید آرمین طاهری در رشته‌ «مدیریت سیستم‌های تحت شبکه»، امیرعباس قاسمی در رشته‌ «فناوری‌های وب»، مهرداد شیروانی در رشته‌ «راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت» نمایندگان ایران در رشته‌های IT مسابقات جهانی مهارت فرانسه (WorldSkills Lyon ۲۰۲۴) خواهند بود.

این مسابقات یکی از مهم‌ترین رویدادهای آموزشی بین‌المللی به شمار می‌رود و هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. در هر دوره، هزاران شرکت‌کننده در ۴۵ رشته‌ اصلی و ۴ رشته‌ نمایشی با هم رقابت می‌کنند. بازه‌ سنی نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات بین ۱۵ تا ۲۱ سال است و در شهریور ۱۴۰۳ برای رقابت با همتایان بین‌المللی‌شان راهی لیون فرانسه می‌شوند.

نکته‌ مهم درباره‌ی شرکت‌کنندگان ایرانی این دوره از مسابقات، تعداد نوجوانان زیر ۲۰ ساله و پراکندگی جغرافیایی محل تولدشان است؛ برگزیده‌ها از استان‌های قم، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در این مسابقات راه پیدا کرده‌اند و دو نفرشان ۱۵ و ۱۶ ساله هستند.

مبنای انتخاب اولیه‌ شرکت‌کنندگان در این مسابقات مانند نمونه‌ جهانی آن، حضور عادلانه و با توزیع جغرافیایی حداکثری از بخش‌های مختلف کشور است. منتورها و حامیان این مسابقه نیز در تمام مراحل، شرکت‌کنندگان را برای حضور بین‌المللی همراهی می‌کنند.

به این معنا، این نوع مسابقات می‌تواند دسترس‌پذیری نوجوانان شهرهای حاشیه‌ای ایران به منابع را افزایش دهد؛ پیش از این نیز یکی از شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات در گفت‌وگویی گفته که این مسابقه به دلیل انتخاب نماینده‌ها از تمام استان‌های کشور، فرصت خوبی برای تجربه‌های جدید و یادگیری مهارت‌های دیجیتال است. او در این مصاحبه گفت در محل تولدشان امکان دسترسی آسان به این مهارت‌ها وجود ندارد.

برگزیده‌ها تا پایان شهریور در اردوی آماده‌سازی هستند

طبق برنامه‌ریزی‌ این مسابقات، برگزیدگان تا شهریور ۱۴۰۳، در اردوی پایانی آماده‌سازی خواهند داشت. آروان‌کلاد و سازمان فنی‌وحرفه‌ای مسوولیت انتخاب، آموزش و منتورینگ اختصاصی شرکت‌کنندگان را تا پایان این آماده‌سازی به عهده دارند. آروان‌کلاد پیش از این در ۴ دوره از مسابقات، حامی شرکت‌کنندگان ایرانی رشته‌های آی‌تی این مسابقات بوده است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.