سردار نقدی: پیر شدن جمعیت تهدید امنیت ملی است

به گزارش خبرنگار دفاعی ‌پایگاه خبری خبرآنی، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش جوانی جمعیت طی سخنانی اظهار داشت: کاهش جمعیت مهمترین مسئله کشور است و ما امروز با یک خطر بسیار جدی مواجه هستیم که تجردگرایی یکی از ریشه‌های آن است. عدم تمایل به باروری در بین کسانیکه ازدواج کرده‌اند نیز یکی دیگر از دلایل آن است.

وی افزود: سقط جنین آمار تکان دهنده‌ای دارد و موضوع طلاق هم روند فزاینده‌ای در کشور داشته است. در سال 96 جزو 77 کشور جوان بوده‌ایم ولی در سال 1401 جزو کشورهای پیر بوده‌ایم و اگر این روند به پیش رود در سال 1420 سومین کشور پیر دنیا خواهیم بود. یکی از علت‌های اصلی ناباروری هم بالارفتن سن ازدواج است.

معاون هماهنگ کننده کل سپاه عنوان کرد: از لحاظ امنیتی این مسئله بسیار تعیین کننده است و با پیر شدن جمعیت یکی از مولفه‌های امنیت ملی را از دست می‌دهیم. با وجود اینکه با بالارفتن امید به زندگی از رتبه 143 دنیا به رتبه 39 ارتقا پیدا کرده‌ایم، اما امید به آینده کمتر شده و پیامدهای منفی سیاستگذاری جمعیتی موجب مشکلات فراوانی شده است. دشمن هم با برنامه ریزی دقیق قصد دارد تا جمعیت ایران افزایش پیدا نکند.

سردار نقدی اظهار داشت: این مشکلی است که اگر جلوی آن گرفته نشود دیگر قابل جبران نیست و خطر جدی آن است که سه سال بیشتر برای جبران آن وقت نداریم. هر ضربه‌ای دشمن به ما بزند قابل جبران است اما  پیری جمعیت قابل برگشت نیست.در این مسیر ما که پاسدار انقلاب اسلامی هستیم باید بدانیم انقلاب از این ناحیه در خطر جدی است. در همین راستا قرارگاه جوانی جمعیت در سپاه ایجاد شد و زحمات زیادی در این حوزه کشیده شد که نتیجه خوبی در پی داشته است.

فرمانده قرارگاه جوانی جمعیت سپاه ادامه داد: تعداد پاسداران دارای بیش از یک فرزند افزایش داشته است و تعداد ازدواج‌ها هم در سپاه بیشتر شده است. در سال 1402 روند تولد فرزندان در سپاه حدود 24 درصد افزایش داشته و تعداد ازدواج‌ها هم به همین صوت بیشتر شده است. ما باید سن ازدواج را در سپاه کاهش دهیم و از سوی دیگر باید تلاش کنیم پاسداران متاهل فرزند بیشتری داشته باشند زیرا این موضوع هم پاسداری از انقلاب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاع فرماندهان از ازدواج و فرزندآوری در رده‌های تحت امر موضوع مهمی است، گفت: از سوی دیگر کاهش طلاق هم یکی از موارد مهمی است که در سپاه باید به آن پرداخته شود هرچند آمار طلاق در سپاه بالا نیست. در سپاه مطلوب آن است که هر خانواده سه فرزند داشته باشد و سن ازدواج هم کاهش پیدا کند تا متوسط سن ازدواج به 23 سال برسد. برای این کار هم یک انگیزه کافی است که بدانیم این موضوع مطالبه ولایت است و انقلاب از این ناحیه در خطر جدی است.

سردار نقدی تصریح کرد: از جمله اقدامات خوبی که انجام شده این است که حق فرزند آوری و تاهل افزایش چشمگیری داشته است و به مدت پنج سال، هر سال درصدی بر این مبلغ افزوده می‌شود. از سوی دیگر ساخت 20 هزار مسکن آغاز شده و برنامه ما این است که هر فرد متاهل در سپاه از همان ابتدای تاهل وارد خانه سازمانی شود تا زمینه ازدواج سریعتر افراد فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.