خودروی خودران هدایت شونده کوچک ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در سلسله بازدیدهای خود از شرکت‌های دانش‌بنیان از پژوهشکده فناوری‌های مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد.

در این بازدید ضمن اشاره به اهمیت موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه خودرو تأکید شد که بحث خودرو متصل یک زیست‌بوم جدید است که به تعامل تمامی ذینفعان در کنار یکدیگر نیاز دارد.

همچنین در ادامه ضمن ارائه توضیحات در خصوص دستاوردهای این گروه فناور دانشگاهی از جمله ساخت نمونه دوم «خودروی خودران هدایت شونده کوچک»، شالچیان، عضو هیات علمی دانشکده برق گفت: خودروی خودران هدایت شونده کوچک از نوع خودروهای متصل است که در بلندمدت می‌تواند به کاهش آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای منجر شود و استفاده مؤثرتری از منابع طبیعی انرژی تجدیدپذیر را فراهم کند، در کوتاه مدت و میان مدت نیز می‌تواند در فرایندهای مختلف از جمله لجستیک، انبارداری و خطوط تولید کاربرد دارند در بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

نراقی، عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط بین خودروهای خودران هدایت شونده و کنترل همزمان آنها در کاربردهای مختلف (نظیر سیستم‌های انبارداری و خط تولید) گفت: اهمیت ارتباط هریک از خودروهای خودران هدایت شونده با سیستم کنترل مرکزی جهت کنترل یکپارچه خودروها، از جمله مواردی است که ضرورت ساخت نمونه دوم را ایجاب می‌کرد.

کرباسی هم با اشاره به قدرت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت خودرو اذعان کرد: این قدرت به حدی است که امکان استفاده از ظرفیت‌های انسانی کل دانشگاه‌های کشور را دارد که این امر مهم با به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی، استفاده از نخبگان و متخصصان این حوزه به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: با توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری این صنعت و ایجاد نیازهای جدید فناورانه ضروری است گروه‌های فناور دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای رونق محصول خود در بازار و تکمیل پروژه‌ با صنایع مرتبط خودروهای متصل ارتباط بگیرند. لازمه این ارتباط مهم، استفاده از تجارب نهادها و دانشگاه‌های برتر و مدل‌های اجرایی آنها و مهم‌تر از همه، فکری است که در پشت اجرای این طرح‌ها قرار داشته است.

به گفته کرباسی، در این حوزه برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت اهمیت قابل توجهی دارد و نباید از این همکاری‌ها غفلت شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با تأکید بر توان تولید داخلی بیان کرد: ما در ایران از نظر علم و فناوری این قابلیت را داریم که به جایی برسیم که محصولات پیشرفته در حوزه فناوری های اتصال پذیری را تولید کنیم. در این راستا ستاد هم به صورت مستمر با شرکت‌ها و گروه‌های فناور دانشگاهی و دانش‌بنیان در ارتباط است و در صورت نیاز گروه‌ها و شرکت‌ها را به صنایع مرتبط وصل خواهیم کرد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.