بازنگری در 200 برنامه درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، جمالزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: 200 برنامه درسی در سال جاری در دانشگاه جامع علمی کاربردی بازنگری می‌شود.

جمالزاده با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای سیاست‌های تحولی و کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص بازنگری برنامه‌های درسی و با عنایت به فلسفه، رسالت و مأموریت همیشگی دانشگاه جامع علمی کاربردی مبنی بر طراحی، تدوین و اجرای دوره‌های مورد نیاز حال و آینده بازار کار و به هنگام سازی رشته‌های علمی کاربردی برای توانمندسازی نیروی انسانی، روزآمدی و کارآمدی محتوای آموزشی، طرح بازنگری برنامه‌های درسی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری موجود به عنوان یک ضرورت ملی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: از منظری مهم‌تر، باتوجه به ماهیت آموزش‌های علمی کاربردی بازنگری یک برنامه درسی در اصل تدوین یک برنامه درسی است و تمامی مراحل مربوط به تدوین یک برنامه درسی اعم از نیازسنجی، تحلیل شغل و شایستگی های شغلی و طراحی، مجدداً برای دوره مورد نظر انجام می شود.

وی افزود: پیاده سازی این طرح در فازهای تعریف شده برای تمامی ذینفعان، تبیین و با بهره گیری از الگوی مبتنی بر تحلیل شغلی و با بومی سازی مختصات مشاغل موجود با استانداردهای شغلی بین المللی صورت می پذیرد.

جمالزاده تصریح کرد: مقرر است مواد آموزشی و دسته بندی محتوای برنامه شامل دروس تخصصی، دروس اصلی، دروس پایه و محیط کار انجام شده و در ادامه نگارش سرفصل‌های دروس و ریز محتوای آموزشی و نهایتاً تعیین جدول استانداردهای آموزشی و شرایط یاد دهی و یادگیری مطلوب به ازای تمامی دروس و اهتمام در یکسان سازی دروس پایه برای زیرگروه های آموزشی با لحاظ ماهیت دوره در طی مراحل مختلف بازنگری انجام گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین در این فرآیند، بنا است آراء و نقطه نظرات خبرگان و مدرسان برتر دانشگاه برای دروس مهارت مشترک به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: فاز مقدماتی طرح در حال اتمام بوده و پیش بینی می‌شود این پروژه با قوت ادامه و 200 دوره مشخص شده بر مبنای نیاز حوزه های شغلی، تا پایان سال جاری برای تصویب در شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه، آماده شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.