بر اساس بیانیه شرکت برند فاینانس Brand) Finance)، پیشروترین مشاور ارزشیابی برند در جهان، برترین برندهای ترکیه مشخص شدند.
به گزارش خبرآنی، خطوط هوایی ترکیش برای هفتمین سال متوالی در سال ۲۰۲۴ با ارزش ۱.۹۸۵ میلیارد دلار بهعنوان با ارزشترین برند ترکیه در این رتبهبندی قرار گرفت. البته ارزش برند حامل پرچم ملی ترکیه از ۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ اندکی کاهش یافته است.
شرکتهای بزرگ لوازم خانگی ترکیه آرچلیک و وستل به ترتیب با ارزش ۱.۲۶۵ میلیارد دلار و ۹۱۷ میلیون دلار از این شرکت هواپیمایی پیروی کردند.
وامدهنده خصوصی ایش بانک از شرکت خدمات مالی گارانتی بانک پیشی گرفت زیرا ارزش برند آن در سال جاری از ۷۳۶ میلیون دلار در سال گذشته به ۸۵۹ میلیون دلار افزایش یافت و در رتبه چهارم قرار گرفت.
گارانتی بانک با وجود افزایش ارزش برند خود از ۷۶۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ به ۸۳۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۴ در جایگاه پنجم قرار گرفت.
خودروساز فورد اتوسان (۸۱۶ میلیون دلار)، وامدهنده دولتی زراعت بانک (۶۶۵ میلیون دلار)، وامدهنده خصوصی یاپی کردی (۵۹۶ میلیون دلار)، خردهفروش مد ال سی وایکیکی (۵۴۲ میلیون دلار) و وامدهنده خصوصی آک بانک (۵۳۲ دلار) در رتبههای بعدی قرار گرفتند.
احمد بولات، رئیس شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز، در بیانیهای جداگانه درباره این نتایج اظهار کرد: حفظ رتبه اول خود در بین با ارزشترین برندها در رتبهبندی امسال «کل خانواده ترکیش ایرلاینز را برای موفقیت بیشتر تشویق میکند».
بولات افزود: «ما به افزایش سهم خود در ترکیه، اقتصاد، اشتغال و همه بخشهایی که در آنها سهامدار هستیم ادامه خواهیم داد.»
با محاسبه ارزش مالی برندها برای بیش از ۲۰ سال، اکنون برند فایننس هر سال ۵۰۰۰ برند را ارزیابی میکند.
به نقل از ترکیش، ترکیش ایرلاینز که در سال ۱۹۳۳ با ناوگانی متشکل از پنج هواپیما تاسیس شد، در حال حاضر دارای ناوگانی متشکل از ۴۵۶ هواپیما (مسافری و باری) است که به ۳۴۶ مقصد در سراسر جهان، ازجمله ۲۹۳ بین المللی و ۵۳ داخلی پرواز میکند.
انتهای پیام