پایبندی به اصول اخلاقی بیانگر بلوغ سیاسی در میان نخبگان است

سعید نورمحمدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، درباره لزوم پایبندی نامزدهای انتخاباتی به اصول اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی پیش رو گفت: اخلاق‌مداری کاندیداها در ایام تبلیغات این پیام را به جامعه می‌دهد که برای رسیدن به ایرانی بهتر، یک اجماع اولیه بین نخبگان به وجود آمده است.

وی افزود: اینکه کاندیداها در عین تلاش برای رسیدن به قدرت، اصول اخلاقی را نیز زیر پا نمی‌گذارند، نشان دهنده یک بلوغ فکری بین نخبگان سیاسی جامعه است. البته لازمه این مسئله رقابت برابر در عین تفاوت‌های سیاسی است. اگر ساختار سیاسی ما یک رقابت عادلانه بین جریانات سیاسی بدون تبعیض فراهم کند، به طور طبیعی کنشگران سیاسی هم در همین چارچوب رقابت خواهند کرد.  

سخنگوی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: زمانی که کاندیداها به جای تبیین برنامه‌ها و ایده‌های خود، حمله به شخصیت رقبا را در دستور کارشان قرار می‌دهند، فضای رقابت‌های انتخاباتی نیز لاجرم آغشته به بداخلاقی‌های سیاسی می‌شود. 

نورمحمدی با تاکید بر اینکه اولویت کاندیداها ابتدا باید تبیین برنامه‌های مدنظر خودشان و در کنار آن نقد برنامه‌های  رقبا باشد، گفت: متاسفانه از سال 88 در رقابت‌های انتخاباتی باب بداخلاقی‌های انتخاباتی گشوده شد و در انتخابات‌های بعد از آن این مسئله به اشکال مختلف بروز و ظهور پیدا کرد که تبعات منفی آن نیز کم و بیش فضای سیاسی و اجتماعی کشور را تحت شعاع خود قرار داد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مردم با گذشت زمان به چهره‌هایی که  بداخلاقی سیاسی را در دستور کار خود قرار می‌دهند، نگاه منفی پیدا می‌کنند، عنوان کرد: این دست از رفتارها ممکن است در یک یا دو دوره جذابیت‌هایی در بین عموم پیدا کند، اما مردم به مرور به این آگاهی خواهند رسید که با اینگونه رفتارها نمی‌توان کشور را اداره کرد.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پایان یادآور شد: راه مقابله با بی‌اخلاقی سیاسی، نهادینه کردن تحزب در کشور است، چرا که وقتی یک فرد با پشتوانه حزبی وارد انتخابات شود، دیگر  خود را در قبال هر گونه اظهارنظری مسئول می‌داند، چراکه  حزب متبوع او نسبت به رفتار و گفتارش باید پاسخگوی طرفدارانش باشد و این موضوع در نهایت باعث بازدارندگی کاندیداها از رفتارهای غیر اخلاقی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.