ساخت تجهیزات پیشرفته در حوزه علوم شناختی در اولویت قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از ستاد علوم شناختی، دکتر سید محمد مهدوی در جلسه هم اندیشی با مسوولان و دست اندرکاران آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان با تشریح اهداف و سیاست‌های راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: این ستاد آماده است تا در چارچوب اهداف تعیین شده به سیاست‌های حمایتی خود برای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی و تخصصی از آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها برای جلب مشارکت و همکاری اساتید و محققان برای فعالیت در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، تشکیل هسته‌های پژوهشی در مراکز علمی و دانشگاهی است و در این راستا تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در این مراکز با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعال شده‌اند.

مهدوی همچنین اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰ انجمن دانشجویی در حوزه علوم شناختی در مراکز دانشگاهی و علمی ایجاد و ستاد در نظر دارد فعالیت این حوزه دانشجویی در دانشگاه اصفهان را افزایش دهد.

وی حمایت از طراحی، تولید و ساخت ابزارها و تجهیزات پیشرفته در حوزه علوم شناختی برای تامین نیازهای داخلی و کاهش وابستگی‌ها با همکاری محققان، اساتید و گروه‌های پیشران را از اولویت‌های ستاد برشمرد و گفت: با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، فعالان حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در چارچوب اجرای پروژه‌های تحقیق و توسعه در صورت قابلیت اثرگذاری ملی، فناوری‌های رو به آینده، ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز توسعه فناوری از امکان و تسهیلات معافیت اعتبار مالیاتی دانش بنیان بهره‌مند خواهند شد.

در ادامه این نشست دکتر ماهگل توکلی رییس آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این مرکز در حوزه شناختی را ارایه داد و خواستار افزایش حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی شد.

آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و راه‌اندازی شد و تمامی تجهیزات و دستگاه‌ها در آزمایشگاه نیز با مشارکت و حمایت این ستاد خریداری و نصب شده است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.