آمریکا درباره مایکروسافت، «اوپن ای آی» و انویدیا تحقیق می کند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، توافق میان دو آژانس دولتی آمریکا نشان دهنده افزایش سختگیری رگولاتوری و نگرانی ها درباره تمرکز در صنایعی است که هوش مصنوعی را می سازد. مایکروسافت و انویدیا نه تنها در حوزه های فعالیت خود سلطه زیادی دارند، بلکه دو شرکت عظیم جهانی هستند که سرمایه زیادی در اختیار دارند.

رگولاتورهای آنتی تراست آمریکا به طور علنی نگرانی های خود درباره هوش مصنوعی را بیان کرده اند که مزیت شرکت های بزرگ فناوری در دسترسی به داده های به کاررفته برای آموزش مدل های هوش مصنوعی، شیوه تاثیرگذاری هوش مصنوعی مولد بر بازار فعالیت های خلاقانه و غیره را دربر می گیرد.

هرچند شرکت مادر اوپن ای آی غیرانتفاعی است، اما مایکروسافت ۱۳ میلیارد دلار در یک زیر مجموعه این شرکت سرمایه گذاری کرده که معادل حدود ۴۹ درصد سهام آن می شود.

وزارت دادگستری تحقیقات درباره اینکه انویدیا قوانین آنتی تراست را نقض کرده یا نه را رهبری می کند و از سوی دیگر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا شیوه عملکرد اوپن ای آی و مایکروسافت را بررسی می کند.

رگولاتورها هفته گذشته به توافق رسیدند و پیش بینی می شود در روزهای آینده آن را اجرایی کنند. انویدیا حدود ۸۰ درصد بازار تراشه های هوش مصنوعی از جمله بخش تراشه های شخصی سازی شده برای شرکت های ابر رایانشی مانند گوگل، مایکروسافت و آمازون را در اختیار دارد.

توافق بین رگولاتورهای آمریکایی پس از آن به دست آمد که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی به اوپن ای آی، مایکروسافت، آلفابت ، آمازون و آنتروپیک دستور داد اطلاعاتی درباره سرمایه گذاری های اخیر و همکاری هایشان با شرکت های هوش مصنوعی مولد و تهیه کنندگان سرویس های ابری، فراهم کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.