معادله سهمیه سوم لیگ نخبگان در صورت قهرمانی مس در جام حذفی

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، در روز بیست‌وششم خرداد ماه سال جاری مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار می‌شود. در این مرحله تیم‌های آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، سپاهان و گل‌گهر سیرجان حضور دارند، این در حالی است که هیئت بدوی مجوز باشگاهی پس از بررسی کلیه مستندات باشگاه‌ها آرای خود را درباره مجوز حرفه‌ای و ملی آنها اعلام کرد.

از جمع چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، سپاهان حائز همه شرایط بود و بدون اما و اگر مجوز حرفه‌ای خود را دریافت کرد. دو تیم آلومینیوم و گل‌گهر سیرجان نیز با وجود دریافت مجوز حرفه‌ای به دلیل عدم اجرای برخی معیارها به کمیته انضباطی ارجاع شدند و بعد از جریمه‌ای مختصر مشکلی برای دریافت مجوز ندارند، اما اوضاع برای مس رفسنجان متفاوت است. نارنجی‌پوشان رفسنجان در لیست پنج باشگاه لیگ برتری قرار دارند که نتوانسته‌اند هیچ‌کدام از مجوزهای حرفه‌ای و ملی را دریافت کنند.

در چنین شرایطی حتی اگر شاگردان نویدکیا بتوانند قهرمان جام حذفی شوند، امکان حضور در لیگ نخبگان را ندارند. البته طبق ساز و کار کنفدراسیون فوتبال آسیا، قهرمان جام حذفی فوتبال ایران باید در پلی‌آف لیگ نخبگان حضور پیدا کند. با این حال در صورت قهرمانی مس رفسنجان سهمیه ایران از بین نخواهد رفت، بلکه تیمی دیگر جایگزین آن خواهد شد. در سال 1402 بعد از اینکه آبی‌پوشان نتوانستند مجوز حرفه‌ای کسب کنند و از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند، تراکتور جایگزین آنها شد.

در همین رابطه آرش شکرریز کارشناس حقوقی به خبرآنی اظهار داشت: از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی‌های لیگ نسبت به جام حذفی ارزشمندتر است. به همین دلیل هم وقتی تیمی از طریق قهرمانی جام حذفی صعود می‌کند ناچاراً باید در پلی‌آف لیگ نخبگان شرکت کند، اما در صورتی که مس رفسنجان قهرمان جام حذفی شود. جانشین این تیم از لیگ برتر انتخاب می‌شود و نایب قهرمان جام حذفی امکان صعود به لیگ نخبگان را ندارد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.