وعده تکمیل خط‌آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، امیرمحمود غفاری در خصوص خط‌آهن چابهار – زاهدان اظهار کرد: با تزریق  و استمرار منابع، تا پایان سال جاری علاوه بر اتصال تنها بندر اقیانوسی کشور (بندر استرتژیک شهید بهشتی چابهار) به شبکه ریلی، محور ریلی شمال به جنوب استان سیستان و بلوچستان تکمیل و تردد پر ترافیک در این مسیر تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: سایر پروژه‌های مهم نظیر خط ریلی زاهدان - یونسی تا سرخس (تکمیل کریدور استراتژیک شمال – جنوب در شرق کشور) و خط ریلی شیراز – بوشهر – عسلویه و اتصال پایتخت انرژی کشور به شبکه ریلی و خط دوم مسیر ریلی درود – خرم آباد – اندیمشک و در نتیجه افزایش ظرفیت انتقال بار از بندر امام خمینی(ره) به مرکز و شمال کشور و احداث خط ریلی فوق راهبردی رشت – آستارا با تزریق و استمرار منابع در مسیر پر سرعت تکمیل حداکثر طی 3 سال آینده قرار می‌گیرد تا آرزوهای دیرین توسعه شبکه ریلی محقق و به نقطه اوج بالندگی خود برسد.

وی یادآور شد:‌ طی 2 سال اخیر کار نوسازی واگن‌ها با استفاده از منابع عمومی و هم افزایی با منابع بخش غیردولتی از طریق سازوکار تبصره 18 قوانین بودجه سال‌های گذشته و تبصره 2 قانون بودجه سال جاری با سرعت و قوت در دست اقدام و پیگیری است. خبر بسیار خوب، تخصیص منبع بسیار قابل توجهی از محل استجازه برای خرید و تجهیز لکوموتیو مورد نیاز شبکه ریلی است که در یک دهه اخیر بسیار آزاردهنده بوده است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه 1200 میلیارد تومان منابع ریالی و 50 میلیون دلار منابع ارزی برای این مهم تخصیص یافت که با برنامه ریزی‌های انجام شده، حداکثر تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده شاهد تحول چشمگیری در این حوزه خواهیم بود و ملت عزیز ثمرات آن را به زودی مشاهده خواهند کرد.

به گفته غفاری، علاوه بر این، بیش از 1100 میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های طرح جهش تولید مسکن و کمک به نوسازی بافت‌های فرسوده تخصیص یافت که با توجه به اقدامات بزرگ انجام شده در حوزه تخصیص زمین و تسهیلات ساخت مسکن، زمینه تحویل هزاران واحد مسکونی جدید در سراسر کشور به هموطنان را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.