مصلایی‌پور: انتخاب 2 داور کم‌لطفی در حق کشتی ایران بود

محمد مصلایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی درباره تعیین اعضای کمسیون داوران فدراسیون کشتی طی روزهای گذشته، اظهار داشت: طبق روال هر سال این کار را انجام دادیم. خیلی وقت بود که می‌بایست بولتن داوری را منتشر می‌کردیم و منوط به انتصاب نفرات بود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا نیاز به برگزاری انتخابات برای تعیین اعضای کمیسیون نبود؟»، گفت: قبلاً تعیین اعضا با انتخابات بود، اما چون اتحادیه جهانی اعضایش را انتصاب می‌کند، ما هم به تبعیت از UWW با استفاده از داوران ارشدمان که بالاترین سطح را داشته و جزو باسابقه‌ترین‌ها هستند، اعضای کمیسیون را انتصاب کردیم. ضمن اینکه به پیشنهاد رئیس فدراسیون کشتی، از تجربیات ناصر فروتن رئیس پیشین کمیسیون داوران که مشاور علیرضا دبیر در بخش داوری هم هست، استفاده خواهیم کرد. اسامی اعضای جدید کمیسیون داوران به امضای رئیس فدراسیون کشتی هم رسید.

مدرس اتحادیه جهانی راجع به انتخاب نیما صادقی و مهدی بشیرزاده برای قضاوت در بازی‌های المپیک 2024 پاریس خاطر نشان کرد: ما بعد از المپیک 2008 پکن و 2012 لندن، دیگر دو نماینده داوری نداشتیم. در المپیک ریو فقط محمدابراهیم امامی نماینده داوری ما بود و در المپیک 2020 توکیو هم فقط من قضاوت کردم که بعد از 12 سال دو داور ایرانی برای قضاوت در المپیک پاریس انتخاب شده‌اند. البته که از نظر من، با توجه به اینکه کشوری صاحب کشتی هستیم که 11 کشتی‌گیرمان هم موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند، داشتن دو نماینده داوری در المپیک حق قانونی ماست و می‌بایست مثل سایر کشورهای صاحب کشتی، سه داورمان در لیست پایانی داوران قضاوت‌کننده در المپیک قرار می‌گرفتند.

مصلایی‌پور ادامه داد: ما باید مثل کشورهایی چون روسیه، آمریکا، ترکیه و آلمان، سه نماینده‌مان المپیکی می‎‌شدند و از نظر من به‌عنوان رئیس کمیسیون داوران، انتخاب دو داور، کم‌لطفی به کشتی ایران بود که باید حتماً پیگیری شود. درست است که یک داور دو المپیک اخیر ما به دو داور تبدیل شده است و از این بابت هم خوشحالیم، ولی با داشتن بیشترین داور بین‌المللی در دنیا کمترین حق ما این بود که مثل سایر کشورهای صاحب کشتی، سه نماینده در المپیک داشته باشیم. می‌بایست جایگاه کشتی‌مان در دنیا را ببینیم که مدعی قهرمانی جهان هستیم. قطعاً داوری‌مان نیز باید در همان سطح و مثل سایر کشورهای مدعی باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.