ابراهیمی: هنگ‌کنگ حریف آزمایشی بود، مراقب ازبکستان باشیم

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، درباره پیروزی 4 بر 2 ایران مقابل هنگ کنگ در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026، اظهار داشت: این بازی معمولی بود و از قبل می‌دانستیم که به احتمال فراوان برنده هستیم. تاریخ هم نشان می‌داد آنها مقابل ما در تمامی دیدارهای چند سال اخیر بازنده بوده‌اند. با این شرایط کادرفنی تصمیم گرفت از این دیدار به عنوان بازی آزمایشی استفاده کند. به این کار کادرفنی خرده نمی‌گیرم و موقعیت مناسبی را برای تجربه‌اندوزی و از بین رفتن ترس بازیکنان جوان انتخاب کرد. عامل تعیین کننده پیروزی ایران مقابل هنگ‌کنگ تجربه بازیکنان بزرگتر بود. مهدی طارمی و نفرات دیگر که تجربه داشتند، عامل پیروزی تیم ملی شدند.

مربی پیشین تیم ملی راجع‌ به حضور بازیکنان جوان و جدید در ترکیب ایران، تصریح کرد: قبلاً بازی این نفرات را تماشا کرده‌ام و به نظر می‌رسد با توجه به استرس بالایی که داشتند، نتوانستند کیفیت واقعی خودشان را نشان دهند. قطعاً معیار کادرفنی برای انتخاب این بازیکنان، عملکردشان در لیگ بوده است. استرس برای بازی اول اشکالی ندارد و باید ترس بازیکن بریزد تا در مسابقات بزرگتر بتواند به تیم ملی کمک کند. 

ابراهیمی در مورد تزلزل خط دفاعی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ، گفت: پیام نیازمند در این گل‌ها مقصر نبود. او جزو بازیکنان نسبتاً باتجربه محسوب می‌شود و شرایط این چنینی را لمس کرده است اما در مورد 4 مدافع باید بگویم فضای زیادی میان آنها وجود داشت و هافبک دفاعی به عنوان بازیکن تکمیل کننده آنها انسجام نداشت. در دقایقی از بازی، عملکرد هافبک دفاعی ما خودش را نشان می‌داد و برخی دقایق در جریان بازی ما نبود. ضمن اینکه به دلیل استرس بالا، تیم ملی تعداد زیادی کرنر به رقیب داد. این موضوع باید در آینده اصلاح و در جریان تجربه‌اندوزی بازیکنان جدید به آنها تذکر داده شود که رقبای امروز حتی در فوتبال آسیا به آسانی ضربات ایستگاهی را از دست نمی‌دهند. بنابراین آنها نباید تعداد زیادی کرنر به رقیب بدهند و با کنترل  مناسب استرس تصمیم درست‌تری بگیرند.

وی با اشاره به عملکرد خط هافبک تیم ملی عنوان کرد: عملکرد خط هافبک ما می‌توانست بهتر از این باشد. وقتی مهدی طارمی تا قلب دفاع برای دریافت توپ عقب می‌کشد نشانگر عملکرد نامناسب هافبک‌ها است. بازیکنان خط هافبک ما باید توپ در اختیار مهاجمان بگذارند. اگر هم تیم حریف در خط دفاع خود فشرده بازی می‌کرد، راهکار این بود که همانند مدافعان ما، هافبک‌های تیم ملی پاسکاری عرضی و طولی انجام دهند تا رقیب را ناچار کنند از محوطه جریمه خود فاصله بگیرد. این موضوع توسط خط هافبک صورت نگرفت. در واقع باید در اینگونه مواقع شاهد ابتکار خط هافبک باشیم.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به تقابل ایران و ازبکستان در آخرین دیدار مرحله گروهی در روز 22 خرداد، گفت: بازی با ازبکستان، جدال سرگروهی و خیلی سخت است. دیگر مانند بازی هنگ‌کنگ آزمایشی نیست که نفرات جوان به کارگیری شوند. بنابراین انتظار داریم بهترین نفرات تیم ملی مقابل ازبکستان در زمین قرار بگیرند. ضمن اینکه هیچ مربی‌ای برای مساوی به زمین نمی‌رود و بعید می‌دانم مقابل ازبکستان برای کسب نتیجه تساوی وارد زمین شویم. نباید انتظار دیداری آسان را داشته باشیم. باید مراقب بوده و اگر بتوانیم برد یک بر صفر کسب کنیم نتیجه خوبی گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.