کلمبیا به دنبال توقف صادرات زغال سنگ به اراضی اشغالی

وزارت تجارت کلمبیا توقف صادرات زغال سنگ به اراضی اشغالی را به دلیل تداوم حملات این رژیم علیه نوار غزه خواستار شد.

به گزارش خبرآنی، خبرگزاری «بلومبرگ» اعلام کرد که وزارت تجارت کلمبیا در جدیدترین اقدام خود برای منزوی کردن رژیم صهیونیستی و کمک به پایان جنگ علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه، توقف صادرات زغال سنگ به اراضی اشغالی را خواستار شد.

این وزارتخانه در توصیه نامه‌ای اعمال محدودیت‌هایی بر فروش زغال سنگ به رژیم صهیونیستی را خواستار شد و هدف از محدودیت‌های اعمال شده در این زمینه را کمک به متوقف کردن جنگ اعلام و تاکید کرد، این محدودیت‌ها باید تا توقف جنگ ادامه یابند.

کلمبیا بزرگترین صادر کننده زغال سنگ به اراضی اشغالی است به طوری که سال گذشته رژیم صهیونیستی نزدیک به ۴۵۰ میلیون دلار زغال سنگ از این کشور خریداری کرد.

پس از آنکه «گوستاو پترو» رئیس جمهور کلمبیا اوایل مه گذشته قطع روابط دیپلماتیک این کشور با تل آویو را در اعتراض به جنگ علیه غزه اعلام کرد و حملات این رژیم به نوار غزه را کشتار جمعی دانست، روابط دو طرف رو به وخامت گذاشت.

اواخر فوریه گذشته نیز کلمبیا تمامی خریدهای تسلیحاتی خود از رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد و تاکید کرد، جهان باید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تحریم کند.

پیش از این رئیس جمهور کلمبیا موضعگیری قاطعی در برابر رژیم صهیونیستی در پیش گرفته و اوایل نوامبر گذشته اعلام کرد که سفیر این کشور را از اراضی اشغالی بازمی گرداند.

در پی استمرار حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روابط این رژیم با کشورهای آمریکای لاتین رو به وخامت گذاشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.