استعفای نماینده رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری

نماینده رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرآنی، «آهارون باراک»، قاضی و نماینده رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم اطلاع داد که از سمت خود در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه استعفا کرده است.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» با انتشار این مطلب نوشت، مقامات رژیم صهیونیستی باید تصمیم بگیرند که آیا قاضی دیگری را جایگزین آهارون خواهند کرد یا خیر. اما برخی منابع حقوقی به این روزنامه گفته‌اند که رایزنی‌ها در این زمینه طی روزهای آتی انجام خواهد شد و مشخص نیست که اسرائیل قاضی دیگری را تعیین کند.

طبق این گزارش، ۲۴ ماه مه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه با اکثریت ۱۳ قاضی در مقابل دو قاضی که یکی از آنها نماینده رژیم صهیونیستی است بر لزوم خروج رژیم صهیونیستی از رفح واقع در نوار غزه و همچنین توقف فعالیت‌های نظامی آن حکم صادر کرد که این امر بنا به درخواست آفریقای جنوبی بود.

باراک حقوقدان صهیونیستی است که پیش از این به عنوان مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی در سال‌های( ۱۹۷۵- ۱۹۷۸) و نیز رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در سال‌های( ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۶ )فعالیت کرده است. رژیم صهیونیستی باراک را در ماه ژانویه گذشته به عنوان قاضی نماینده خود در دیوان بین‌المللی دادگستری تعیین کرد.

طبق این گزارش، نماینده رژیم صهیونیستی علت استعفای خود را «دلایل خانوادگی و شخصی» عنوان کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.