هدبند خواب آور ابداع شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، برای این منظور کاربران باید از هدبندی استفاده کنند که قادر به رصد امواج مغزی است تا مشخص شود فرد چه زمان بیدار است و بتوان او را به دوباره خوابیدن هدایت کرد.

تخمین‌ها نشان می دهد ۸۰ درصد جمعیت جهان سعی دارند کیفیت خواب خود را ارتقا دهند. این امر به توسعه بازاری برای محصولات مرتبط با خواب با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار منجر شده است.

بیشتر دستگاه های خواب موجود در بازار فقط می توانند رفتار خواب کاربر را ردیابی کنند اما این امر ارتباط زیادی با شیوه کنترل آنها بر خوابشان ندارد. داروهای خواب آور نیز گزینه دیگری هستند اما این داروها قادر به کنترل خواب به طور واقعی نیستند وبیشتر اوقات عوارض جانبی دارند.

ریان نیلی نائب رییس بخش علم و تحقیقات در ال مایند در این باره می گوید: خواب در مغز شروع می شود، اما نوآوری های اندکی در زمینه خواب روی مغز تمرکز کرده اند.

هدبند ال مایند یک گجت پوشیدنی نرم، سبک و انعطاف پذیر است که برای استفاده در شب بدون در نظر گرفتن حالت خوابیدن فرد طراحی شده است. این دستگاه می تواند با خوانش امواج مغز اطلاعاتی به دست بیاورد . علاوه بر آن گجت به یک موبایل متصل می شود ودر نتیجه کاربران می توانند جزییات مربوط به الگوهای خوابشان را رصد کنند.

اما نکته مهم درباره این هد بند توانایی آن برای استفاده از مدلاسیون عصبی جهت تاثیرگذاری بر امواج مغزی است تا آنها را از حالت بیداری به خواب عمیق تر هدایت کند. این روند می تواند با استفاده از امواج مغزی اطلاعات را جمع آوری کند و با موبایل یکپارچه شود تا کاربران بتوانند جزییاتی درباره الگوهای خوابشان بیابند.

این هد بند در آزمایش بالینی به ۷۶ درصد شرکت کنندگان کمک کرد به سرعت به خواب روند. به طور متوسط شرکت کنندگان ۴۸ درصد سریع تر خوابیندند و در برخی موارد این نرخ به ۷۴ درصد نیز رسید.

اپ همراه این هدبند داده هایی پیشرفته درباره خواب افراد مانند عملکرد کلی خواب، مدت زمان ، کارآمدی و زمان به خواب رفتن در هر مرحله از خواب و همچنین حرکات در طول شب فراهم می کند.

منبع : مهر
برچسب ها :

هدبند ابداع

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.