کاوشگر ژاپنی ونوس گم شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آکاتسوکی تنها فضاپیمای ساخت انسان است که دور ونوس مدار می زد. این فضاپیما در یک دوره طولانی در وضعیت کنترل پایدار در ارتفاع پایین بود و همین امر از برقراری ارتباط آن با زمین جلوگیری کرد.

سازمان فضایی ژاپن اعلام کرد پس از انجام عملیاتی در اواخر آوریل به دلیل آنکه فضاپیما یک دوره طولانی در وضعیت کنترل پایدار با ارتفاع کم بود، ارتباطش با ابزار قطع شده و اکنون سعی دارد دوباره آن ارتباط را برقرار کند.

در این میان تیم محققان ژاپنی مشغول برقراری دوباره ارتباط با آکاتسوکی هستند. این فضاپیما شاهد پدیده ابر چرخش، موج های گرانشی ،جزر ومد حرارتی بود و تصاویر مادون سرخی از سطح سیاره به زمین فرستاد.

هرچند از دست رفتن ارتباط با آکاتسوکی یک مانع مهم به شمار می آید، اما این ابزار تاکنون بیش از عمر 4.5 ساله خود فعالیت کرده و حدود یک دهه فعال بوده است. این ابزار طی مدت ماموریت خود درک انسان از ونوس را ارتقا داد و جزییاتی درباره پدیده ابر چرخش را فراهم کرد. طی این پدیده اتمسفر سیاره بسیار سریع تر از آن می چرخد.

آکاتسوکی در سال 2010 میلادی به فضا ارسال شد و هنگام ورود به مدار ونوس با چالش هایی روبرو شد اما در نهایت در سال 2015 به طور موفقیت آمیز وارد آن شد. این ماموریت 300 میلیون دلاری از آن زمان تاکنون تنها فضاپیمای فعالی است که دور سیاره مذکور مدار می زد و به همین دلیل سکوت آن کارشناسان را نگران کرده است.

منبع : مهر
برچسب ها :

کاوشگر ژاپنی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.