اوجاقی: هدف ما ایجاد امکانات مطلوب، آسان و ارزان به مردم است

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی و به نقل از سایت سازمان ورزش شهرداری تهران، سازمان ورزش شهرداری تهران دومین دوره رقابت‌های ورزشی همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم و خانواده معظم شهدا را برگزار کرد. دومین دوره این رقابت‌ها به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در بخش بانوان و فرزندان دختر با برگزاری مسابقات دارت، بهکاپ، هفت سنگ مهارتی و ایستگاه‌های بازی کودکان پیگیری شد.

بر این اساس مسابقات دارت و بهکاپ در رده‌های سنی هشت تا 10 سال، 11 تا 13 سال و 14 تا 16 سال به انجام رسید و ایستگاه‌های بازی کودکان در رده سنی چهار تا هفت سال و هفت سنگ مهارتی در رده سنی 13 سال به بالا برگزار و در بخش همسران شهدا نیز رقابت‌های فوتبال روی میز و دارت در رده سنی آزاد برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

در پایان نیز ثنا قیصری از منطقه 11، زهرا جوینده از منطقه چهار، صبا وطن‌خواه از منطقه 16، حوریه محمدی از منطقه 17، زهرا قیصری از منطقه 14، مهری رحم دل از منطقه چهار، نسرین داوودی از منطقه 19، زینب یزدانی از منطقه 17، مژگان طرفی‌نژاد از منطقه شش و ملیکا زاهد از منطقه 22 عناوین نخست را به دست آوردند.

در بخش فرزندان پسر نیز، مسابقات در رشته‌های شوت دارت، پنالتی گل کوچک، فوتبال روی میز و دارت برگزار شد و  علی ابراهیمی از منطقه 20، عرشیا صالحی از منطقه 17، محمد مهدی سعد از منطقه 21 و علی رضایی از منطقه 14 به ترتیب عناوین اول هر رشته را کسب کردند.

رضا سیفی شهردار منطقه 17 با حضور در آیین اختتامیه این مسابقات، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دومین دوره این رقابت‌ها و عرض تبریک به مناسب آغاز دهه کرامت، درباره مقام والای شهدا و نیز دستاوردهای ورزش شهروندی به منظور دستیابی به توسعه پایدار شهری در راستای سیاست‌های کلی مدیریت شهری سخن گفت. رقابت‌های یادشده در مجموعه ورزشی دارالشهدا به میزبانی منطقه 17 برگزار شد.

حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز از برنامه‌های سازمان متبوع خود در راستای توسعه و ترویج ورزش همگانی و شهروندی و ایجاد و بهینه‌سازی زیرساخت‌های ورزشی در راستای جذب حداکثری شهروندان در این عرصه، یاد کرد و گفت: سومین دوره مسابقات قهرمان شهر را با کمک و مشارکت حدود 500 مسجد آرمانی برگزار می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران همچنین خاطر نشان کرد: رقابت‌های قهرمان شهر در دو سال اخیر با استقبال خوبی مواجه شده است. این رقابت‌ها در سال نخست با مشارکت بیش از 600 هزار نفر از شهروندان همراه بود و در سال گذشته با حضور یک میلیون تهرانی، در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد که در نهایت به مسابقات شهر قهرمان با حضور 15 کلانشهر دیگر کشورمان رسیدیم. این تجربه موفق، امسال با عنوان سومین دوره مسابقات قهرمان شهر ذیل قرارگاه تعلیم و تربیت تکرار می‌شود تا زمینه حضور رایگان تمام شهروندان در رویدادی بزرگ، فراهم شود.

اوجاقی ادامه داد: به این ترتیب طی توافقی که با مرکز امور فعالیت‌های دینی شهرداری تهران داشتیم، علاوه بر مناطق، مساجد آرمانی نیز کار ثبت‌نام و برگزاری مسابقات را انجام می‌دهند. به همین دلیل مساجد را به تجهیزات ورزشی مجهز خواهیم کرد. هم‌اکنون 20 رشته مختلف همچون تنیس روی میز، بدمینتون، بومی - محلی، آمادگی جسمانی، بسکتبال، داژبال و ... شرایط برگزاری در مساجد و یا بوستان‌ها و مدارس اطراف این مساجد را دارند. افتتاحیه این مسابقات نیز اواخر خرداد ماه و یا اوایل تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: رویکرد این سازمان، ایجاد امکانات و شرایط مطلوب برای بهره‌مندی تمام اقشار در عرصه ورزش شهروندی است. بر این اساس، اقشار جانباز و معلول نیز در قالب رقابت‌های پاراقهرمان شهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. همچنین در سال جاری شاهد اختصاص چهار مجموعه در مناطق هشت، 10، 15 و 19 به این قشر هستیم. این اتفاق خجسته با کمک و همکاری فدراسیون جانبازان و معلولان به انجام می‌‌رسد؛ یعنی زیرساخت را سازمان ورزش آماده می‌کند و موضوعات فنی و تأمین کادر مربیگری بر عهده فدراسیون است.     

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در ادامه به برگزاری برنامه‌های ویژه تابستان اشاره کرد و گفت: با آغاز فصل تابستان و شروع تعطیلات تابستانی، جشنواره تفریحی - ورزشی تابستانه، طی ماه‌های تیر، مرداد و شهریور، برگزار می‌شود. به این ترتیب اردوگاه‌های ورزش تابستانه را برای دانش‌آموزان و ذیل قرارگاه تعلیم و تربیت تعریف می‌کنیم. همچنین با توجه به تجربه موفق جام بازی‌های الکترونیکی در سال‌های گذشته، این بار با جشنواره شهربازی‌های دیجیتال، در خدمت مردم به خصوص نوجوانان و جوانان مطالبه‌گر تهرانی خواهیم بود. این برنامه به مناسبت دهه ولایت از 28 خرداد ماه مصادف با عید قربان آغاز می‌شود و تا پنجم تیر ماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

اوجاقی در بخش دیگری از اظهارات خود، به برگزاری همایش‌های متعدد ورزشی اشاره کرد و افزود: بنا داریم کانون‌های کوهپیمایی را در محلات احیا و همایش کوهپیمایی را با محوریت خانواده روز 28 صفر و یا 12 شهریور ماه سال جاری برگزار کنیم.

اوجاقی به تکلیف شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر احیای ورزش‌های آیینی، باستانی، سنتی و ملی اشاره کرد و گفت: براساس این تکلیف، همایش بزرگ آیین پهلوانی را با حضور 200 مرشد، 31 شهریور ماه به مناسبت ولادت باسعادت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) برگزار می‌شود.

وی در ادامه از لزوم توجه به اصحاب رسانه به‌عنوان یکی از مؤثرترین بازوهای فرهنگ‌سازی در جامعه یاد و در این راستا به برگزاری مسابقات جام رسانه به مناسبت روز خبرنگار از یکم تا هفتم مرداد ماه اشاره کرد.

اوجاقی در بخش دیگری از اظهارات خود همچنین گفت: برپایی جشنواره‌های تفریحی ورزشی زمستانی، جشنواره ورزشی رمضان 1403 به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان و جشنواره استقبال از بهار 1404 در ایام نوروز سال آینده نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پایان به مهمترین برنامه‌های سازمان متبوعش در حوزه زیرساخت‌های ورزشی پرداخت و گفت: ساخت یک پیست هوشمند دوومیدانی، اورهال (بازآمدسازی) مجموعه‌های ورزشی، ایجاد مسیرهای پیاده‌روی هوشمند در شهر تهران و ایجاد پنج پایگاه سنجش و ارزیابی استعدادهای ورزشی، از راهکارها و تدابیر سازمانی برای ایجاد امکانات مطلوب، در دسترس، آسان و ارزان به مردم است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.