بررسی عملکرد سازمان حسابرسی در دیوان محاسبات

به گزارش گروه پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی به نقل از دیوان محاسبات، در ادامه سلسله جلسات شفافیت و انضباط مالی، این بار عملکرد سازمان حسابرسی مورد رسیدگی قرار گرفت.

در این جلسه دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه سازمان حسابرسی و گزارش های آن جایگاه بسیار والایی دارد، گفت: گزارش‌های این سازمان باید به سوی مسئله محوری و اثربخشی بیشتر حرکت کند تا کمکی به حل مسائل مردم کند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی زمینه همکاری‌های مشترک را دارند و برگزاری جلسات و بررسی عملکرد شرکت ها و دستگاه ها با اتکاء به گزارش‌های فنی این سازمان اثربخش‌تر می شود، اظهار داشت: دیوان محاسبات ضمن رسیدگی دقیق به مسائل و موضوعات، راهکارهای لازم برای خارج شدن از رویه ها و روندهای سنتی را ارائه می کند.

دستغیب افزایش کیفیت و اثربخشی گزارش های حسابرسی از طریق استفاده مطلوب از استانداردهای حسابرسی عملکرد، توجه به تکالیف بودجه ای و شاخص های بهره وری و همچنین لزوم تداوم استقلال در اظهارنظرها در خصوص شرکت های دولتی و شبه دولتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مقایسه تطبیقی و کشف روابط سازمان حسابرسی سایر کشورها با دیوان محاسبات آنها نیز می‌تواند کمک کننده باشد تا زمینه بهره مندی از تجارب و دانش بیشتر فراهم شود.

در بخش دیگری از این جلسه، علی کامیار دادستان دیوان محاسبات با تاکید بر اینکه نشست‌ مشترک بین دیوان محاسبات کشور و سازمان حسابرسی جهت اصلاح نظام شرکت‌های دولتی و افزایش نظارت‌های مشترک برگزار می‌شود، اظهار داشت: گزارش های این سازمان با تعیین اولویت‌ها به دیوان محاسبات ارسال شود تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد و این گزارش‌ها به طرف عملیاتی و عملکردی پیش برود تا از آنها در نظارت، تصمیم گیری و حل مسائل استفاده شود.

همچنین در این جلسه، جلیلی رئیس هیات عامل سازمان حسابرسی ضمن تشکر از برگزاری جلسات همفکری و ارائه راهکارهای مشورتی از سوی دیوان محاسبات کشور، گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرد و گفت: این سازمان آمادگی لازم برای برقراری و استقرار حسابرسی بهای تمام شده را دارد و پیشنهاد تشکیل کارگروه حسابرسی مشترک بین دیوان محاسبات کشور و سازمان حسابرسی را ارائه کرد.

در ادامه جلسه، معاونین فنی و حسابرسی و مشاوران رئیس کل دیوان محاسبات و همچنین اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص تدوین استانداردهای حسابرسی، رفع رسوب حساب ها، دریافت و پرداخت از طریق خزانه داری، تهیه گزارش های مشترک از پروژه های خاص، تعیین چارچوب های معین حسابداری، خروج از روزمرگی در حسابرسی ها را بیان کردند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.