تاکید رئیس جمهور شهید بر ارتقای بهره‌وری با توسعه فناوری و نوآوری

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، میثم فرج الهی اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که شهید آیت الله رئیسی در سخنرانی‌های خود به ویژه در جلسات با دیگر کشورها و مسئولان خارجی مربوطه مرتبا به آن اشاره می کرد، پیشرفت هایی است که کشور در حوزه علم و فناوری کسب کرده است.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی، عنایت ویژه ای هم به موضوع بهره وری داشت و بر این باور بود که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، بهره وری در کشور ارتقا می‌یابد.

به گفته رئیس مرکز مدیریت طرح های کلان و پیشران در بازدیدی که شخص رئیس جمهور از خانه نوآوری و فناوری (آی هیت) داشت، عنایت ویژه ای به توسعه فناوری های صورت گرفته داشت و به دستاوردهای حوزه علم و فناوری مباهات می کرد.

فرج الهی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در اغلب سفرهای خارجی، معاون علم و فناوری را با خود همراه می کرد، افزود: رئیسی در به کارگیری ابزارهای سیاست خارجی به بازوی علم و فناوری توجه ویژه ای می کرد، برای مثال در سفری که به اندونزی داشت، جلسه با رونمایی از یک محصول فناورانه شروع شد.

رئیس مرکز مدیریت طرح های کلان و پیشران، توجه آیت الله رئیسی به زیست بوم علم و فناوری را منحصر به دستاوردهای دانش بنیان ندانست و تصریح کرد: رئیس جمهور شهید، عنایت ویژه ای هم به فناوران و نخبگان کشور داشت تا آنجا که امسال اولین مراسم افطاری در ماه مبارک رمضان را در جمع جامعه نخبگانی و اساتید دانشگاهی برگزار کرد.

به گفته فرج الهی، «بهره وری» دومین کلیدواژه ای است که در کلام و ادبیات رئیسی پربسامد بود و توجه به این مهم را هم به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هم به معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری پیوسته متذکر می شد.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی، بر این باور بود ارتقای بهره وری با توسعه فناوری و نوآوری میسر شده و باعث رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

به گفته فرج اللهی، یکی از مهم ترین میراث های رئیس جمهور شهید برای زیست بوم علم و فناوری، قانون جهش تولید است. این قانون، یکی از موثرترین پیش برنده‌ها و مانع زدایی کننده ها در حوزه علم و فناوری است که به همت رئیسی و دولت سیزدهم محقق شد و به جرات می توان گفت یکی از ابزارهای قدرتمندی که معاون علمی در حمایت از شرکت های دانش بنیان در دست دارد، همین قانون جهش تولید و آئین نامه هایی است که در دولت و با عنایت ویژه وی مصوب شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تحلیل محتوایی از بیانات این رئیس جمهور شهید داشته باشیم، در می یابیم که علم و فناوری و بهره وری بسامد بالایی دارد. تکرار این کلیدواژه ها مسیر دولت را در حمایت از زیست بوم علم و فناوری تعیین می کند. وقتی شخص اول اجرایی کشور تمام قد از یک موضوعی حمایت می کند، حتما وزرای مربوطه و معاون علمی رئیس جمهور با عنایت و اعتماد به نفس بیشتری در آن مسیر حرکت خواهند کرد. جلسات مکرر و متعدد ایشان با صنایع بزرگ و شرکت های فناور جهت رفع مشکلات و موانع آنها و پیگیری مستمر برای احیای صنایع از جمله مواردی است که نشان دهنده اعتقاد و عزم ایشان در حمایت از اقتصاد دانش بنیان است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.