حمایت از ایده‌ها و استارتاپ‌های شناختی در قالب رویداد «کاگنوپل»

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با هدف گسترش فعالیت های تحقیقاتی، تشویق صاحبان فناوری، توسعه کسب و کارهای حوزه شناختی و ورود صنایع و شرکت ‌های بزرگ جهت سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و استارتاپ ‌های شناختی، اولین رویداد ملی علوم و فناوری های شناختی «کاگنوپل» با حضور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فعالان این حوزه و پژوهشگران در اصفهان برگزار شد.

کانگوپل، رویدادی ملی در جهت جذب ایده‌ها و استارتاپ‌های شناختی و سرمایه‌گذاری روی تیم‌های منتخب است که به همت صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان و همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، نهم خردادماه جاری آغاز شد.

سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این رویداد ملی که شماری از اساتید، محققان، دست اندرکاران شرکت های استارتاپی و دانش بنیان و مسئولان استان از جمله معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان شرکت داشتند، حوزه علوم و فناوری های شناختی را یکی از بازیگران اصلی در توسعه اکوسیستم و گسترش کسب و کارها در حوزه فناوری های فناورانه دانست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت ها و امکانات لازم در حوزه علوم و فناوری های شناختی در سطح کشور ایجاد و زمینه های فعالیت گسترده در این حوزه برای محققان و شرکت های استارتاپی و دانش بنیان فراهم شده است، افزود: ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی آماده است تا برای توسعه هرچه بیش‌تر کسب و کارها به ایده پردازان و فناوران کمک کند.

مهدوی به حمایت‌های ستاد در قالب فراخوان‌های پژوهشی و شکل‌گیری هسته‌های پژوهشی و فناور اشاره و خاطرنشان کرد: با حمایت های این ستاد در حال حاضر ۲۲ هسته پژوهشی برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و فناورانه در کشور تشکیل شده است و براساس اولویت نیازهای کشور آماده هستیم تا از گسترش هسته های پژوهشی بیشتر حمایت کنیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد: این ستاد آماده است تا یک برنامه ویژه برای توسعه و تقویت همکاری ها در حوزه علوم و فناوری های شناختی با استان اصفهان تنظیم کرده و به اجرا گذارد.

در ادامه این مراسم از پوستر نخستین رویداد ملی علوم و فناوری های شناختی رونمایی شد.

رویداد ملی علوم و فناوری های شناختی «کاگنوپل» در سه محور تجهیزات و ابزارهای سلامت شناختی، بازی‌ها و بسته‌های پرورش شناختی و هوش مصنوعی و داده کاوی شناختی توسط صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان و با مشارکت و همکاری برخی دیگر از مراکز و نهادها مالی، علمی و تخصصی در اصفهان برگزار می‌شود.

این رویداد ملی با هدف آشنایی افراد با مفاهیم، کاربردها و جدیدترین پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف علوم، اشتراک دانش، تبادل نظر و ترویج علوم شناختی برای ارتقای فهم و استفاده موثر از دانش علوم شناختی در زندگی روزمره و ارتباط آن با صنعت به منظور کاربردی‌ سازی این دانش توسط دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و یا شرکت‌های فناور برگزار خواهد شد.

پنل‌های تخصصی و ترویجی یکی از بخش‌های اساسی در رویدادهای ترویجی علوم شناختی است که به صورت جلسات گروهی با حضور افراد متخصص در حوزه‌های مختلف علوم شناختی برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان فرصت می‌دهد تا از طریق بحث و تبادل نظر با افراد متخصص در حوزه‌های مختلف این دانش، به فهم عمیقی دست یابند.

راهبری و معرفی استارتاپ‌ ها به عنوان یکی از بخش‌های رویدادهای ترویجی علوم شناختی به منظور ارتقاء و پشتیبانی از ایده‌ها و تیم های کارآفرین در حوزه علوم شناختی انجام می‌شود. اختتامیه رویداد و معرفی تیم های برتر همزمان با رویداد فن نما در مهرماه برگزار خواهد شد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.