الکل‌های طبی غیرقابل شرب هستند

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، مهدی انصاری با اشاره به  دستورالعمل ابلاغی سازمان غذا و دارو به واحدهای تولیدی اظهار کرد: تمام الکل‌های مصرفی در صنایع فراورده‌های سلامت و الکل‌های طبی قبل از استفاده در محصولات، با نظارت مستقیم کارشناسان تقلیب و غیرقابل شرب می‌شوند.

وی  با بیان اینکه از ابتدای سال 1383 وزارت بهداشت تمامی تولیدکنندگان الکل موظف به استفاده از ماده تقلیب‌کننده الکل شده‌اند، افزود: در حال حاضر تمامی الکل‌های موجود در داروخانه ها، موسسات پزشکی و واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی الکل تقلیب شده است و استفاده از این نوع الکل برای مصارف خوراکی عوارض جانبی در پی خواهد داشت.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو ادامه داد: در بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی توسط کارشناسان غذا و دارو، ضمن نظارت دقیق بر فرآیند انجام کار، مستندات مربوط به ماده تقلیب کننده و سایر موارد مربوطه مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است، الکل تقلیب شده در واقع اتیل الکلی است که به آن ماده شیمیایی مجاز به عنوان تقلیب کننده اضافه می‌شود و در نتیجه خلوص آن از بین رفته و غیر قابل شرب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

غیرقابل هستند

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.