بازار داغ نظرسنجیها در روزهای ثبت نام انتخابات

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، ثبت نام از داوطلبین کاندیداتوری در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، از روز گذشته دهم خرداد ماه آغاز شده و طی روز اول 5 داوطلب حائز شرایط اولیه توانستند با مراجعه به ستاد انتخابات کشور، در خواست کاندیداتوری خود را ثبت کنند که عبارت بودند از: محمدرضا صباغیان، قدرتعلی حشمتیان، عباس مقتدایی، مصطفی کواکبیان و سعید جلیلی.

در روز دوم نیز تا به الان آقایان علی لاریجانی و محمود احمدی بیغش موفق به ثبت نام شدند.

طبق برنامه اعلام شده، داوطلبان کاندیداتوری انتخابات تا روز دو شنبه 14 خرداد فرصت دارند تا با مراجعه به ستاد انتخابات، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و به نظر می ‌رسد برخی چهره‌هایی که نام آنها برای کاندیداتوری در رسانه‌ها مطرح شده بود قصد دارند در روزهای آینده به ساختمان خیابان فاطمی بیایند.

علاوه بر این، در روزهای گذشته درکنار گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کاندیداتوری برخی چهره‌ها، بازار نظرسنجی‌های انتخاباتی نیز داغ است و برخی موسسات، داده‌های آماری خود درباره میزان رای احتمالی چهره‌های مطرح را منتشر کردند.

شاید یکی از علل تعویق زمان ثبت‌نام از سوی برخی چهره‌های سیاسی، بررسی نظرسنجی‌ها و میزان اقبال مردم به حضور آنهاست تا در صورت اطمینان از اقبال مردم، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

البته برخی افراد که در نظرسنجی‌ها وضعیت مناسبی هم نداشتند ثبت‌نام یا اعلام حضور کردند و نمی‌توان کاندیداتوری را صرفاً منوط به نظرسنجی‌ها کرد، اما با این وجود انتشار داده‌های موسسات مختلف نشان از ورود کشور به فضای انتخابات و رقابت دارد.

به گزارش خبرآنی، در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق و هیئت همراه در روز 30 اردیبهشت‌ ماه، انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در تاریخ 8 تیرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.