ملی‌پوش سابق دوومیدانی: رئیس جدید فدراسیون سلیقه‌ای عمل نکند

مهدی زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، درباره شرایط دوومیدانی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون اظهار داشت: شرایط که افتضاح است و اوضاع این رشته هر روز بدتر از روز قبل می‌شود. متاسفانه سوء‌مدیریت و نداشتن رئیس و همچنین بی‌توجهی مسئولان، اوضاع دوومیدانی را به هم ریخته است. به همین دلیل ورزش اول المپیک تبدیل به ورزش آخر در ایران شده است.

وی با اشاره به نامزدهای ریاست فدراسیون ادامه داد: اینها داشته‌های دوومیدانی هستند و به نظرم فرد دیگری در این شرایط شهامت ریاست را ندارد. هر کسی که قرار است در رأس فدراسیون قرار بگیرد، باید کار کند تا شرایط دوومیدانی را سامان بدهد. به هر حال کارنامه برخی افراد مشخص است. ما در دورانی ورزش می‌کردیم که دوومیدانی جایگاه خوبی در ورزش کشور داشت، اما الان شرایط خوبی ندارد و مانند این رشته‌های تازه تاسیس شده که ورزشکاران باید از جیب‌شان هزینه کنند. شاهد آن هستیم که یک رشته تازه تاسیس با 50،60 نفر به یک رویداد بین‌المللی اعزام می‌شود اما دوومیدانی با 7 نفره به قهرمانی آسیا می‌رود.

دارنده مدال طلای آسیا در سال‌های 2010 و 2014 درباره تغییرات متععد در فدراسیون و حضور سه سرپرست طی یک سال اخیر عنوان کرد: سرپرست اختیار خاصی ندارد و مانند یک میهمان کوتاه مدت است؛ البته رئیس فدراسیون فقط می‌تواند برنامه‌ریزی کند و درخصوص بودجه باید نگران باشد که چقدر از سوی کمیته المپیک و وزارت ورزش به آن کمک می‌شود. من مشکل را از نهادهای بالاتر می‌بینم و به نظرم باید دیدگاه وزارت ورزش و کمیته المپیک به دوومیدانی تغییر کند.

زمانی گفت: همه دنیا به دوومیدانی به عنوان ورزش اول المپیک نگاه می‌کنند اما در اینجا اوضاع آنقدر خراب است که مثل یتیم‌ها شده و هر کسی بر سر آن می‌زند. متاسفانه در دوومیدانی چند قطبی ایجاد شده و هر کسی باند خودش را دارد و در واقع کسی به فکر دوومیدانی نیست.

وی با اشاره به اینکه اعزام دوومیدانی‌کاران به عراق برای حضور در مسابقات غرب آسیا زشت بود، خاطرنشان کرد: چشم امید همه ما به این است که رئیس جدید فدراسیون سلیقه‌ای عمل نکند و به دنبال منافع دوومیدانی باشد، نه منافع شخصی. دوومیدانی یکی از رشته‌های مدال‌آور ایران در المپیک است اما مثل کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری به آن نگاه نمی‌شود و بودجه کمی دارد؛ آن هم در شرایطی که 24 رشته در آن فعال هستند و هر کدام یک فدراسیون محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.