رونمایی از سامانه جامع اطلاعات بازار کار به زودی

طبق اعلام معاونت اشتغال وزارت کار، قرار است سامانه جامع اطلاعات بازار کار ظرف ۲ هفته آینده رونمایی شود تا اطلاعات به دست آمده از این طریق به منظور سیاستگذاری بهتر و دقیق‌تر در مسیر اشتغالزایی استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرآنی، در حال حاضر یکی از نیازهای ضروری بازارکار دستیابی به اطلاعات در این حوزه و موضوع هوشمندسازی فعالیت‌های این بخش است که با راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار محقق می‌شود.
کارشناسان بر این باورند که راه‌اندازی نظام اطلاعات بازار کار علاوه بر آنکه موجب شفافیت بیشتر در بازار کار می‌شود، اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌ آموختگان و سایر افراد جویای کار را فراهم می‌کند. این سامانه حاوی اطلاعات دقیق کارجویان است و به راحتی می‌توان صحت اطلاعات شغلی را در آن بررسی کرد.

در همین راستا محمود کریمی بیرانوند - معاون اشتغال وزارت کار - به تازگی از رونمایی سامانه جامع اطلاعات بازار کار ظرف ۲ هفته آینده خبر داده و گفته است: راه‌اندازی این سامانه یکی از تکالیف بر زمین مانده از سال ۱۳۹۰ تاکنون بوده که در ۲ هفته آینده از آن رونمایی خواهیم کرد.

رونمایی از سامانه جامع اطلاعات بازار کار به زودی

به گفته وی به زودی آمارها به استان‌ها اعلام می شود تا به جای آنکه منتظر بیکاران باشیم به سمت آنها برویم و این اتفاق مبارک به زودی رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد:تجزیه و تحلیل شغلی ایرانیان از طریق این سامانه امکانپذیر خواهد بود زیرا یکی از دغدغه‌های همیشگی بازار کار دستیابی به اطلاعات این حوزه و بحث هوشمندسازی فعالیت‌های این بخش است که به وسیله این سامانه انجام می‌گیرد.

هدف از راه اندازی سامانه جامع بازار کار ثبتی مبنا کردن تمام اطلاعات بازار کار است و پس از راه‌اندازی سامانه، تمام مردم با داشتن کدملی دارای پروفایل شغلی مهارتی خواهند بود و نتایج اطلاعات به دست آمده از این طریق به منظور سیاستگذاری بهتر و دقیق‌تر در مسیر اشتغالزایی استفاده خواهد شد.

مهرماه سال گذشته نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موظف به طراحی و استقرار «سامانه ملی اطلاعات بازار کار» مشتمل بر توصیف و تحلیل سالانه وضعیت بازار کار و برآورد وضعیت آتی بازار کار در دوره‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت کردند.

به گزارش خبرآنی، با راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاعات بازار کار علاوه بر آنکه همه نیروهای فاقد شغل بر اساس مهارت‌های خود ساماندهی و طبق نیاز بازار کار و مجموعه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی معرفی و به کار گرفته می‌شوند، امکان تجزیه و تحلیل شغلی افراد در قالب ایجاد پروفایل شغلی مهارتی به وجود می آید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.