پالتیکو: نتانیاهو از موضع‌گیری آمریکا درباره دیوان لاهه «متعجب» است

وب‌سایت «پالتیکو» با استناد به مصاحبه‌ای گزارش داد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دولت بایدن انتقاد کرده و گفته است از اینکه واشنگتن از تحریم‌ها علیه دیوان کیفری بین‌المللی حمایت نمی‌کند، «متعجب و ناامید» شده است.

به گزارش خبرآنی، «جان کربی» مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا معتقد نیست که تحریم‌ها علیه دیوان کیفری بین‌المللی راه درستی برای پیشبرد این موضوع باشد.

وب‌سایت پالتیکو روز چهارشنبه به نقل از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با «مورگان اورتگس» سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا که قرار است یکشنبه پخش شود، گزارش داد: «ایالات متحده گفت در واقع از لایحه تحریم‌ها حمایت می‌کند... من فکر می‌کردم که هنوز موضع آمریکا همین است، زیرا همین چند روز پیش اجماع دو حزبی وجود داشت... حالا شما می‌گویید علامت سوالی وجود دارد و رک و پوست کنده بگویم که من متعجب و ناامید شده‌ام.»

این گزارش می‌افزاید که اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شواهد تازه‌ای را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد شکاف میان رهبران تل‌آویو و آمریکا، که مواضع متفاوتی در مورد نحوه اقدام کابینه تندرو یهودی علیه جنبش فلسطینی حماس دارند، در حال عمیق‌تر شدن است.

در این گزارش آمده است که دولت بایدن در حال مذاکره با کنگره در مورد بهترین واکنش به احکام بازداشت دیوان کیفری بین‌المللی موسوم به آی‌سی‌سی علیه صهیونیست‌هاست و افزود جمهوری‌خواهان در حالی که دموکرات‌ها درباره امضا یا عدم امضای این اقدام بحث می‌کنند، لایحه تحریمی را علیه دیوان کیفری بین‌المللی مطرح می‌کنند.

در ۲۰ مه، «کریم خان» دادستان دیوان کیفری کیفری بین‌المللی گفت که براساس شواهد جمع‌آوری‌شده و بررسی شده توسط دفتر او، درخواست‌هایی را برای صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون انجام شده است، ارائه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، جنبش فلسطینی حماس یک حمله موشکی بسیار وسیع علیه اراضی اشغالی انجام داد که صهیونیست‌ها را در بُهت فرو برد. تل‌آویو به دنبال آن حملات تلافی‌جویانه‌ای را آغاز کرد، دستور محاصره کامل غزه را داد و با هدف ادعایی «نابودی» حماس و نجات اسرا، حمله زمینی به این منطقه تحت محاصره فلسطین را آغاز کرد. به گفته مقامات محلی، تاکنون بیش از ۳۶۰۰۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. همچنین گمان می‌رود که بیش از ۱۰۰ اسیر همچنان در غزه نزد حماس باشد.

انتهای پیام  

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.