اطلاعات تازه از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ جدیدترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

«انتشار گزارشی رسمی درباره ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور»، «تغییرات در ترکیب هیات‌رئیسه مجلس و نخستین حاشیه مجلس دوازدهم»، «برگزاری نشستی در سازمان ملل برای ادای احترام به شهید جمهور»، «شرط گمرک برای واردات اپل» و «بخشش یک محکوم به قصاص نفس» از مهمترین اخبار شامگاهی نهم خرداد خبرآنی بودند.

به گزارش خبرآنی، شامگاه چهارشنبه  ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرنگاران خبرآنی به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

انتشار دومین گزارش هیات عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور

اطلاعات تازه از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ جدیدترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

سیاسی- مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح دومین گزارش هیات عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه را منتشر کرد؛ در این گزارش ضمن تاکید بر اینکه آثاری ناشی از اقدامات جنگ الکترونیک بر روی بالگرد مشاهده نشده است، آمده است که «با توجه به نمونه برداری و آزمایشات صورت گرفته از بقایا و قطعات بالگرد و نحوه پراکندگی آنها و فواصل اجزاء جدا شده از بدنه اصلی، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی است.»

تغییرات در ترکیب هیات رئیسه مجلس

سیاسی- روز گذشته انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم برای اولین سال فعالیتش برگزار شد و رای گیری از منتخبان برای تعیین ۱۲ عضو هیات رئیسه صورت گرفت. ساعتی بعد از اعلام نتایج انتخابات، روابط عمومی مجلس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل شکایت یکی از کاندیداهای نایب رئیسی، آرای نواب رئیس بازشماری شده است؛ نتیجه بازشماری حکایت از کاهش تعداد آرای نواب داشت منتها منجر به تغییر در ترکیب دو نایب رئیس نشد.

همچنین به دستور رئیس مجلس به دلیل مغایرت در آرای نواب، بازشماری سایر آرای اعضای هیات رییسه در دستور کار قرار گرفت؛ بر اساس اطلاعیه های بعدی روابط عمومی مجلس، بازشماری آراء نامزدهای ناظران هیأت رئیسه نیز گرچه با تغییر تعداد آراء یکی از منتخبان همراه بود اما تغییری در ترکیب نظّار ایجاد نشد اما با بازشماری مجدد آرای دبیران هیات رئیسه مجلس دوازدهم، ترکیب دبیران هیات رئیسه تغییر کرد و عباس پاپی‌زاده جایگزین اکبر رنجبرزاده شد و به این ترتیب نخستین حاشیه مجلس دوازدهم به دلیل خدشه در شمارش آراء اعضای هیئت رئیسه رقم خورد.

کواکبیان در انتخابات ثبت‌نام می‌کند

سیاسی- رضا جلالی سخنگوی حزب مردم‌سالاری از ثبت نام مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در انتخابات  چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.

همچنین می توانید بسته اخبار انتخاباتی سرویس سیاسی خبرآنی در روز چهارشنبه ۹ خرداد را اینجا بخوانید.

نشست ادای احترام به شهید آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل برگزار می‌شود

اطلاعات تازه از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ جدیدترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

جهان- نشست اختصاصی ادای احترام به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شهید کشورمان صبح روز پنجشنبه به وقت نیویورک، ۱۷:۳۰ به وقت تهران با حضور ‌نمایندگان کشورهای مختلف در سازمان ملل متحد برگزار می شود؛ قرار است در این نشست نماینده کشورمان و نمایندگان تعدادی از کشورها سخنرانی کنند.

مخالفت مجدد انگلیس، آمریکا و فرانسه با عملیات گسترده رژیم صهیونیستی در رفح

جهان- نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت رفح در جنوب نوار غزه برگزار شد و در این جلسه، هشدارهایی درباره عواقب هرگونه عملیات نظامی صهیونیست‌ها در آنجا مطرح شد؛ همچنین نمایندگان آمریکا و انگلیس و فرانسه در این نشست بر مخالفت خود با انجام حملات گسترده رژیم صهیونیستی در رفح که غیرنظامیان را در معرض خطر قرار دهد، تأکید کردند.

شرط گمرک برای واردات اپل

اطلاعات تازه از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ جدیدترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

اقتصادی- گمرک ایران در نامه‌ای اعلام کرد که واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری Apple  ممنوع است و در صورت لغو ممنوعیت ورود توسط مراجع ذی‌صلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ تعیین شده است.

تولید ۹۸ درصد بذر مورد نیاز اراضی کشاورزی در داخل کشور

اقتصادی- علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: هم اکنون بالغ بر ۹۸ درصد بذر مورد نیاز بخش کشاورزی در داخل کشور تولید و کمتر از دو درصد واردات به دلایل حفظ مراودات علمی انجام می‌شود.

تشکیل پرونده گرانفروشی برای سه شرکت بسته بندی حبوبات

اطلاعات تازه از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ جدیدترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

اجتماعی- پس از احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل پرونده گرانفروشی برای سه شرکت بسته بندی حبوبات خبر داد. یکی از این شرکت‌ها ظرف مدت ۲۰ روز قیمت لپه را از ۴۵ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان و عدس را از ۹۸ هزار تومان به ۱۷۵ هزار تومان افزایش داده است.

جزئیاتی از ۳ عملیات پلیسی در پایتخت

اجتماعی- سرهنگ علی قاسم پوررئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۱۰۰۰ سکه عتیقه از یک باند فروش اشیاء عتیقه، بازداشت سارق مالخر و دستگیری یک مواد فروش مسلح با ۸ کیلوگرم مخدر شیشه در جریان سه عملیات پلیسی خبر داد.

تاکید رئیس فدراسیون بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ بر آتش‌بس فوری در غزه

اجتماعی- کیت فوربس رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ خواستار برقراری آتش‌بس و دسترسی بدون مانع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه شد.

نیمی از زائران ایرانی به عربستان رسیدند

اطلاعات تازه از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ جدیدترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

فرهنگی و هنری- غلامرضا رضایی رئیس ستاد مکه در حج تمتع ۱۴۰۳ با بیان اینکه «پروازهای زائران ایرانی بدون مشکل خاصی در حال انجام است»، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همکاری دست‌اندرکاران دو کشور این پروازها به خوبی در حال انجام است. وی همچنین شمار زائران ایرانی در عربستان را ۴۴ هزار و ۸۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از ایران در حج امسال حضور خواهند داشت.

پیش‌بینی ازدحام در شهرهای شمالی و افزایش سفرهای زمینی برای تعطیلات خرداد و تابستان  

فرهنگی و هنری- ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، رشد سفرهای ماه اردیبهشت ۱۴۰۳ را حدود ۱۸ درصد اعلام و برای تعطیلات نیمه خرداد و تابستان، افزایش حجم سفرهای زمینی و بیشتر در مناطق شمالی کشور را پیش‌بینی کرد.

همچنین می توانید گزیده‌ای از اخبار سرویس فرهنگی و هنری خبرآنی در روز چهارشنبه ۹ خرداد را اینجا بخوانید.

صعود مرد شماره یک شطرنج ایران به رده دوم مسابقات آکتوبه

اطلاعات تازه از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ جدیدترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

ورزشی- پرهام مقصودلو قزاقستان مرد شماره یک شطرنج ایران در پایان دور پنجم مسابقات شطرنج آزاد آکتوبه قزاقستان مقابل استاد بزرگ قزاقستان رقابت کرد و به پیروزی رسید. با این نتیجه مقصودلو که در پایان دور سوم در رده سی و ششم قرار داشت، به رده دوم صعود کرد. این مسابقات در ۹ دور برگزار می‌شود و جایزه این مسابقات ۱۰۰ هزار دلار است.

کسب طلا و نقره غرب آسیا توسط دختران پرنده ایران

ورزشی- در جریان رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا که به میزبانی کشور عراق برگزار می‌شود، در پرش با نیزه مهسا میرزا طبیبی و سمیرا کردعلی نماینده‌های ایران به ترتیب اول و دوم شدند. میرزاطبیبی با عبور از مانع ۳.۸۰ متر و سمیرا کرد علی با حد نصاب ٣.۴٠ متر به ترتیب به عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی دست یافتند. پریسا عرب رکورددار دو ١٠٠٠٠ متر ایران نیز با پشت سر گذاشتن رقبای خود و ثبت زمان  ۳۶:۴۷.۰۰ دقیقه به عنوان نفر اول از خط پایان این ماده عبور کرد و قهرمان شد.

محکوم به قصاص نفس بخشیده شد

اطلاعات تازه از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ جدیدترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

استان‌ها- حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: یک فرد ۳۶ ساله در رشت که از سال ۹۴ به مدت ۹ سال به دلیل ارتکاب قتل و محکومیت به قصاص نفس در حبس به سر می‌برد، با اعلام اولیای دم بخشیده شد.

طولانی‌ترین پیاده‌روی فضایی چین انجام شد

اطلاعات تازه از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ جدیدترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

علم و فناوری- فضانوردان ماموریت فضاپیمای سرنشین دار چینی شنزو ۱۸ چین دیروز یک رکورد جدید را در پیاده‌روی فضایی برای این کشور ثبت کردند. دو خدمه این فضاپیما حدود ۸.۵  ساعت بیرون از ایستگاه فضایی «تیانگونگ» کار کردند.

همچنین می توانید گزیده‌ای از اخبار سرویس علم و فناوری خبرآنی در روز چهارشنبه ۹ خرداد را اینجا بخوانید.

مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران برگزار می‌شود

اطلاعات تازه از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ جدیدترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

دانشگاهی- دوازدهمین دورۀ مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سطح کشوری از روز شنبه ۵ خردادماه آغاز شده، فردا پنجشنبه ۱۰ خردادماه با برگزاری مرحلۀ نهایی به پایان می‌رسد. دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از آبان‌ماه سال ۱۴۰۲  و با رقابت نزدیک به ۹۰۰ گروه دانشجویی در سراسر کشور آغاز شده و پس از برگزاری مسابقات در سطح دانشگاهی و استانی، با رقابت ۶۴  گروه دانشجویی چهار نفره در مرحلۀ کشوری به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.