خلع سلاح گروه‌های تروریستی کردستان عراق باید کامل اجرا شود

به گزارش گروه دفاعی ‌پایگاه خبری خبرآنی، عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق با حضور در دانشگاه دفاع ملی با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

در این دیدار عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان اظهار داشت: در این سفر به‌دلیل اهمیت زیارت اربعین با وزیر کشور و فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی مباحث خود را آغاز کرده‌ایم؛ باتوجه به فصل گرما و شرایطی که وجود دارد نیازمند هماهنگی بیشتر و تأمین تدارکات لازم هستیم.

وزیر کشور عراق ادامه داد: مسائل دیگری که در این سفر دنبال می‌کنیم مذاکرات با فرماندهی انتظامی در خصوص موضوعات مرتبط و همچنین گفت‌وگو با فرمانده دانشگاه دفاع ملی در خصوص تحصیل دانشجویان ما در این دانشگاه است.

الشمری با بیان اینکه یکی از محورهای گفت‌وگوها پیرامون انتقال تجارب آموزشی و پژوهشی بین دوطرف است، گفت: باتوجه به سطح آموزشی ایران رویکرد ما اعزام افسران پلیس وزارت کشور عراق برای تحصیل در دانشکده‌های مختلف نظامی و دافوس است که امیدوارم این سطح از تعامل باعث تقویت پیوندها و اشتراک تجربیات شود.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ضمن تشکر از ابراز همدردی و محبت دولت و مردم عراق در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی ابراز کرد: حقیقتاً کشور عراق در این حادثه برادری خود را نشان داد و موجب التیام و تسکین مقامات، مسئولین و مردم ایران شد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه جناب آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان شخصیت‌های بزرگی بودند، گفت: آقای رئیسی عنایت خاصی به توسعه روابط با کشور عراق داشتند؛ در دوره‌ مسئولیتشان در قوه قضائیه به عراق سفر کرده بودند و به‌زودی هم قرار بود سفر دیگری به کشور عراق داشته باشند و در حال برنامه‌ریزی بودند که این حادثه پیش آمد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: آنچه مهم‌تر است این است که توسعه روابط با کشور عراق یک تصمیم راهبردی، کلان و ملی در کشور است و تأکید و تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارکان نظام را دارد، ازاین‌رو این حادثه تلخ تأثیری در سطح روابط ندارد و روابط ما همچنان رو به گسترش خواهد بود.

وی با تصریح به اینکه جایگاه وزارت کشور در عراق از اهمیت بالایی برخوردار است و وظایف سنگینی به‌عهده دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌گرفته در وزارت کشور عراق امنیت روز به روز در حال گسترش است و ما در حوزه آموزش و انتقال تجربیات آماده همکاری با کشور عراق هستیم.

سرلشکر باقری در ادامه با تذکر اینکه "سفر امسال اربعین حسینی(ع) در فصل گرماست، کار را برای زائرین، مردم عراق و دولت دو کشور سخت‌تر می‌کند."، گفت: من صمیمانه از تلاش‌های مردم، دولت و مرجعیت عراق در پذیرایی و مهمان‌نوازی از مردم ایران و زائرین قدردانی و تشکر می‌کنم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با اقدامات صورت‌گرفته امنیت زائران اربعین حسینی برقرار بوده است، اظهار داشت: مسئله امنیت زائران اربعین امسال هم بسیار مهم هست و اقدامات باید تداوم داشته باشد.

وی بر همکاری مرزبانی دو کشور تأکید کرد و با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب و غیرقانونی در کردستان عراق گفت: توافقنامه‌ای بین دو کشور مبنی بر خلع‌سلاح و استقرار این گروه‌های تروریستی در اردوگاه‌های تحت‌کنترل به امضا رسیده است که باید به‌صورت کامل پیگیری و اجرا شود.

سرلشکر باقری افزود: با همکاری مرزبانی دو کشور باید مسئله قاچاق مواد مخدر و سلاح کنترل شود تا مرزهای دوطرف امن و مستحکم باشند و روابط تجاری دو کشور توسعه بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

تروریستی کردستان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.