آمادگی زیرساخت‌های کشور برای انتخابات الکترونیک

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: کشور نیازمند کار اساسی است که آن هم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در لایه‌های است که مشغول آن هستیم.

وی افزود: در آخرین حضور رئیس‌جمهور شهید در وزارت ارتباطات که در آستانه روز جهانی ارتباطات بود، افتتاح توسعه شبکه انتقال کشور را داشتیم که از آغاز دولت تا امروز بیش از 80 درصد به ظرفیت آن اضافه شده است. توسعه 95 درصدی شبکه آی‌پی کشور را داشتیم. در لایه دسترسی هم پروژه بزرگ فیبر نوری، توسعه کسب و کارها و توسعه نسل پنجم را داشتیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درخصوص کاهش سرعت اینترنت در روزهای گذشته، عنوان کرد: این موضوع مربوط به مسأله یکی از ارائه‌دهندگان فضای ابری خارجی بود که برطرف شد و ما مشکلی در شبکه نداشتیم. به منظور قولی که به مردم دادیم که تا پایان خرداد 30 درصد به سرعت اینترنت همراه اضافه می‌شود، یک داشبورد طراحی شده که من در گذشته آدرس آن را اعلام کردم که هر 2 هفته یکبار به روز می‌شود و ارزیابی نهایی آن در خرداد اعلام می‌شود. اگر اپراتورها به تعهدات خود عمل نکنند، حتما با آنها برخورد می‌شود.

زارع‌پور درباره آمادگی وزارتخانه متبوعش برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بسته به نظر شورای نگهبان نحوه احراز هویت و رای‌گیری به صورت الکترونیکی مشخص خواهد شد. با توجه به تجربه دو یا سه ماه گذشته در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، ما برای هر دو سناریو آماده هستیم. در انتخابات مجلس در هر دو مرحله دستگاه‌ها به طور کامل متصل شدند و پوشش نزدیک به 100 درصدی داشتیم که تجربه ذی‌قیمتی است. اگر شورای نگهبان موافقت کند، ما آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رئیس‌جمهور شهید در آخرین حضور خود در وزارت ارتباطات از اینکه در بخش فضایی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم، بسیار تمجید کرد و گفت مسیر ادامه پیدا کند. در حوزه تولید محتوا هم اگرچه وزارت ارتباطات وظیفه‌ای ندارد اما به تعبیر ایشان می‌تواند بقیه دستگاه‌ها را برانگیزاند و به آن‌ها کمک کند. 

وزیر ارتباطات اضافه کرد: در مجموع دستوراتی که رئیس جمهور صادر کرد را دنبال می‌کنیم. پروژه فیبر نوری در شهرهای متعدد جلو می‌رود و در فصل تابستان افتتاح می‌شود. بنا بود سومین جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور برگزار شود که این توفیق از ما گرفته شد و امیدواریم که به زودی با حضور آقای مخبر برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.