توصیه رئیس دیوان عالی کشور برای انتخابات پیش رو

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیئت عمومی دیوان با بیان سخنانی ضمن اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: کسی که از خداوند بهشت درخواست می‌کند اما در راه رسیدن به بهشت بر سختی‌ها و مشکلات شکیبایی ندارد، سعادتمند نخواهد شد.

وی در تشریح این مطلب تصریح کرد: رسیدن به هر کمالی مستلزم تحمل سختی‌ها و مشکلات متناسب با آن هدف است که عالی‌ترین آن را امام رضا(ع) رسیدن به بهشت و زندگی جاودانه در جوار انبیاء و اولیاء دانسته است و در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

منتظری افزود: امروز جهاد فی سبیل‌الله یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های رسیدن به کمال است، جهاد فقط حضور در جبهه جنگ نظامی نیست؛ بلکه انسان با مال، تبلیغ و با نگه داشتن خودش از گناه و معصیت می‌تواند در راه کمال گام بردارد و إن‌شاءالله توفیق الهی در این زمینه شامل حال ما شود.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی و مردم بزرگوار ایران در راه نگه داشتن ارزش‌های معنوی و دستاوردهای انقلاب، در برابر شدائد و سختی‌ها صبور بوده، جمهوری اسلامی ایران از پیروزی انقلاب سختی‌های اجتماعی و سیاسی فراوانی را پیش روی خود داشت که از دست دادن رئیس جمهور شهید و همراهانش نیز یکی از این مصائب بزرگ است اما رسیدن به نقطه مطلوب سختی‌هایی دارد که مستلزم تحمل، شکیبایی و تسلیم بودن در برابر مشیت امر الهی است.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراهش، گفت: آیت‌الله رئیسی خستگی‌ناپذیر بود و در سفرهای استانی وقتی برای استراحت نداشت و در دولت نیز با همه مشکلات و انتقاداتی که علیه ایشان مطرح می‌شد با سعه صدر  تحمل می‌کرد. ایشان در جلسات خصوصی گاهی از این وضعیت گله می‌کرد اما در سخنرانی‌ها و ملأ عام، بنده هرگز ندیدم حرفی بزند و گله‌ای کند.

وی افزود:  آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی انسانی خدوم بود که خود را متعهد به تبعیت محض از ولی فقیه می‌دانست و در برابر منویات و اوامر مقام معظم رهبری دغدغه اساسی داشت و به صورت جدی پیگیر مسائل بود.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان گفت: امیدوارم خداوند متعال زمینه را فراهم کند و در انتخابات پیش رو ملت عزیز ما بتوانند یک جایگزین مناسب در جهت خدمت و آسایش مردم انتخاب کنند که در بالا بردن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی تلاش کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.