همایش انسان و رایانه سرآغاز مطالعات این حوزه در ایران

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، نخستین همایش ملی تعامل انسان و رایانه، نظریه‌ها و کاربردها در سالن همایش‌های دانشکده رفاه برگزار شد.

محورهای همایش شامل رابط‌های کاربری، اصول طراحی، ارزیابی، حریم خصوصی و امنیت،‌ ابزارها از هوش مصنوعی تا واقعیت، کاربردها در آموزش سلامت رسانه، کسب و کار، نمره افزارهای اسلامی و دیگر حوزه‌ها است.

دکتر طاهری‌پور؛ رئیس دانشکده رفاه و رئیس همایش انسان و رایانه در ابتدای این همایش گفت: این همایش با همکاری دانشگاه‌های امیرکبیر دانشگاه الزهرا و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود و امیدواریم که نتایج این همایش برای جامعه علمی مفید باشد.

وی تصریح کرد: موضوع تعامل انسان رایانه بیش از سه دهه است که در دنیا شکل گرفته است اما در ایران به صورت محدود مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم این همایش سرآغاز مطالعات بیشتری در حوزه تعامل انسان و رایانه در کشور باشد.

به گزارش خبرآنی، دکتری باقری؛ دبیر علمی انجمن انسان و رایانه نیز در این همایش بیان کرد: تعامل انسان و رایانه حوزه یزدانش است که مربوط به انسان و کامپیوتر می‌شود، این حوزه یک حوزه بین رشته‌ای است که شامل سخت‌افزار نرم‌افزار مباحث انسان‌شناسی و روانشناسی است.

وی گفت: اوایل تعامل انسان و کامپیوتر بسیار سخت بود، به عنوان مثال برای نوشتن یک برنامه باید کاغذهای کارت‌های کاغذی را پانچ می‌کردیم تا کامپیوتر آنها را بخواند اما امروز به جایی رسیدیم که علم پیشرفت کرده است. اوایل صفحه‌های نمایش به صورت مانیتورهای لامپ و تصویر و بسیار حجیم بود اما امروز ما به ال‌سی‌دی رسیدیم.

وی تاکید کرد: هوش مصنوعی و چتری بیتی به ما این امکان را می‌دهد که با کامپیوتر صحبت کنیم و کامپیوتر این را می‌فهمد در واقع ما با زبان طبیعی با کامپیوتر صحبت کرده کامپیوتر نیز جواب ما را می‌دهد و به‌زودی به جایی می‌رسیم که تشخیص کامپیوتر از انسان بسیار سخت خواهد شد.

باقری خاطرنشان کرد: در این همایش 47 مقاله دریافت شده است که آمار بسیار خوبی است، 15 مقاله به صورت شفاهی پذیرفته شده و 14 مقاله نیز به صورت پوستری پذیرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.