عربستان کشتار آوارگان فلسطینی در رفح را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای کشتار جمعی فلسطینیان در اردوگاه رفح توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش خبرآنی، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد ریاض تداوم کشتار توسط نیروهای رژیم صهیونیستی و ادامه حملات علیه غیرنظامیان بی‌دفاع را به شدت محکوم می‌کند.

براساس گزارش روسیا الیوم، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: «ما ادامه کشتارهای نسل‌کشی علیه مردم فلسطین و تداوم هدف قرار دادن اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح توسط اشغالگران اسرائیلی را محکوم می‌کنیم.»

وزارت خارجه عربستان همچنین اعلام کرد: «ریاض مقامات اسرائیلی را مسؤول کامل رخدادهای رفح و تمامی اراضی اشغالی فلسطین می‌داند.»

این وزارتخانه تاکید کرد که تداوم نقض قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی در سایه سکوت جامعه جهانی میزان فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای که فلسطینیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را وخیم‌تر می‌کند.

وزارت خارجه عربستان همچنین بر لزوم برعهده گرفتن مسؤولیت‌های جامعه جهانی برای توقف کشتار فلسطینیان و بازخواست عاملان آنها تاکید کرد.

ارتش متجاوز رژیم صهیونسیتی در تازه‌ترین جنایت خود، یکشنبه شب در حمله‌ای به شهر رفح، چادرها و مراکز اسکان آوارگان فلسطینی را بمباران کرده و تعداد زیادی از مردان، زنان و کودکان پناه گرفته شده در آن منطقه را مجروح کرده و به شهادت رسانده است. در حملات مناطقی که بمباران شده‌اند عمدتا مناطق انسانی بودند که قبلاً رژیم اشغالگر، فلسطینیان را مجبور به رفتن به آنجا کرده بود و وعده منطقه امن را می‌داد.

در این جنایت تا این لحظه حدود ۵۰ تن از فلسطینیان، شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

تداوم این جنایت‌ها آن هم پس از دستور موقت دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی‌بر توقف فوری اقدامات تجاوزکارانه نظامی رژیم صهیونیستی در رفح، دهن کجی و نقض صریح قواعد حقوق بین‌الملل است که از این طریق آشکارا جامعه جهانی را به چالش می‌کشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.