مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش حذف نمی‌شود

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محمود امانی طهرانی؛ دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: «آیین‌نامه مسیر رشد معلمی» پس از بحث و بررسی اعضای شورای عالی کلیات آن به تصویب رسید و مقرر شد پس از بررسی و اصلاح موادی از آن توسط یک کارگروه 8 نفره متن نهایی آن مجددا در صحن علنی شورای عالی مطرح و به تصویب برسد.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی اظهار کرد: برگزاری امتحانات نهایی کاری فوق‌العاده حساس و دشواری است که مجموعه آموزش و پرورش برای اینکه کار به نحو احسن انجام شود، همگی در حال تلاش هستند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: وجود مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش یکی از تاکیدات سند تحول بنیادین است و قرار نیست حذف یا ادغام شود، این مرکز با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. این مرکز برای ارزشیابی و بهبود کیفیت نظام آموزش و پرورش و بر اساس برنامه زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین تاسیس شده است.

(پیش از این سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور گفته بود: امتحانات نهایی دانش‌آموزان از سال آینده توسط این سازمان برگزار می‌شود و آموزش و پرورش متولی برگزاری نخواهد بود.)

وی با اشاره به آیین‌نامه مسیر رشد معلمی افزود: این آیین‌نامه ناظر بر استانداردهایی است که برای ارزیابی صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای معلمان تهیه شده است. آیین‌نامه مسیر رشد معلمی ناظر به راهبرد کلان13 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر توسعه مستمر شایستگی‌ها و توانمندی‌های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه‌ای فرهنگیان و در اجرای ماده 7 آیین‌نامه اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان تهیه شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به هدف این آیین‌نامه گفت: هدف این آیین‌نامه توانمندسازی و ارتقاء صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تقویت روحیه پژوهش، دانش افزایی و یادگیری، ارتقای بینش و مهارت‌های معلمی و توسعه مستمر شایستگی‌ها و توانمندی‌های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه‌ای فرهنگیان و توجه به اصل تربیت مدرسه محوری و تقویت پیوند توانمندسازی معلمان با نظام رتبه‌بندی معلمان، نگهداشت و ارزیابی، مسیر رشد معلمی مطابق مواد این آیین‌نامه تعیین و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.