فاز جدید شهربازی بسیج به‌زودی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، امیر شهرابی در نشست خبری امروز خود با بیان این‌که در سال جاری پروژه‌های شاخصی در حوزه‌های مختلف شهر برای توسعه و آبادنی منطقه 14 پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح پویش امید و افتخار بیش‌ از 15 پروژه کلید خورده و آماده اجراست.

وی ادامه داد:  شهربازی بسیج به عنوان بزرگترین شهربازی پایتخت در سه فاز اجرایی شده که فاز نخست آن به اتمام رسیده و این پروژه پس از رعایت تمامی استانداردها و اخذ مجوزها و همچنین تمهیدات لازم به‌زودی افتتاح می‌شود و در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه 14 شهر تهران در راستای کاهش بار ترافیک در ساعات پیک و تسهیل دسترسی از شرقی‌ترین بخش منطقه به مرکز و شریان‌های عبوری، پروژه عمرانی تقاطع غیرهمسطح در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی کلید خورده است.

شهرابی به اجرای بیش‌از 50 هزار تن آسفالت در سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای بیش‌ از 65 هزار مترمربع با صرف 10 هزار تن آسفالت از ابتدای سال تاکنون برای مناسب‌سازی معابر و محورهای مواصلاتی انجام شد و برای ادامه سال نیز 40 هزار تن آسفالت پیش‌بینی‌شده است؛ این عملیات در سال گذشته نیز با صرف بیش‌ از 55 هزار مترمربع در نقاط و محلات به اجرا درآمد.

وی از احداث میدان شهید رحیمی در بخش شرقی این منطقه خبر داد و گفت: این میدان برای بهبود و روان‌سازی ترافیکی و کاهش مخاطرات ترافیکی در این محدوده اجرا خواهد شد؛ مراحل کار آن امسال به پایان می‌رسد و در حال حاضر مناسب‌سازی خیابان شهید رحیمی با انجام روکش آسفالت در این محدوده انجام شده است.

شهردار منطقه 14 شهر تهران افزود: بوستان ترافیک منطقه با عنوان رویای آبی نیز به منظور ارائه خدمات آموزشی بیشتر ویژه خانواده‌ها و نسل جدید، تجهیز و مناسب‌سازی شده است. در راستای افزایش سرانه‌های عمومی و فضاهای سبز برای استفاده از خانواده‌ها در محله‌های کم‌برخوردار نیز نسبت به احداث بوستان مردم» در دو فاز اقدام و مقرر شد عملیات اجرایی فاز دوم این بوستان به متراژ 403 متر مربع تملک پلاک همجوار آن آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ضریب امنیت و ایمنی در معابر و محورهای عبوری مهم بزرگراه امام علی حدفاصل خیابان پیروزی تا محلاتی، تامین پروژه روشنایی محلات و محورها در دستور کار قرار گرفته است. یکی از این فعالیت‌ها که مورد مطالبه بود روشنایی قسمتی از بزرگراه امام علی(ع) است که با فوریت در دستور کار قرار گرفته است.

شهرابی با بیان اینکه روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری به عنوان کمربندی شرقی تهران از منطقه 14 تسریع می‌یابد، گفت: با توجه به نقش اساسی این پروژه در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی بازگشایی بزرگراه شهید شوشتری از این منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: دروازه دولاب یکی از عناصر تاریخی منطقه 14 است که در عصر طاغوت تخریب شد و احیای این بافت تاریخی از جمله طرح‌های اصلی مدیریت شهری در این منطقه است. ایمن سازی، مناسب سازی و ساماندهی بازار گل شهید محلاتی نیز پس از اخذ تصمیمات قضایی در دستور کار قرار گرفته است و در خصوص تغییر کاربری این بازار و تبدیل آن به کاربری خدماتی در کمیسیون ماده 5 تلاش می‌شود تا به عنوان یک بازار گل ایمن با غرفه‌های مدرن داشته باشیم.

شهردار منطقه 14 شهر تهران خاطرنشان کرد: در سال جاری به منظور خدمت‌رسانی کیفی‌تر به شهروندان به ویژه اقشار خاص کودکان و نوجوانان طرح ساماندهی سراهای محله و اورهال مجموعه‌های ورزشی و زمین‌های چمن مصنوعی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی از راه‌اندازی مجموعه شهردخت در منطقه 14 خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مجموعه از طرح‌های فرهنگی و اجتماعی است که به منظور ارائه خدمات آموزشی تفریحی و تخصصی ویژه بانوان و سالمندان در نظر گرفته شده است و به‌زودی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

شهربازی افتتاح

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.