سرمایه‌گذاری دانشگاه شهید بهشتی بر دانش کوانتوم

 به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در همایش بین المللی فناوری‌های کوانتومی کوانتومی و کاربرد آن در صنعت که امروز هشتم خرداد ماه 1403 در سالن ابوریحان دانشگاه بهشتی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت گفت: برای همراهی در مرزهای دانش باید مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و علمی تلاش های خود را انجام دهند و در کنار آن مسئولین و دست‌اندرکاران سیاست های لازم را اتخاذ کنند. یکی از این اقدامات فعالیت در حوزه فناوری پیشرفته کوانتوم است.

وی افزود: امروز خوشبختانه دانشگاه شهید بهشتی با برگزاری همایش تخصصی وارد بحث کوانتوم شده است و این مبحث را با متخصصین دنبال می کند. این برنامه در دو روز با تلاش همکاران ما در صبح و بعد ازظهر دنبال می شود. امروز عصر یک نشست تخصصی و سیاست گذاری به ماموریت شورای انقلاب فرهنگی و نقشه علمی کشوری با حضور بیش از 30 متخصص برگزار و به بحث و گفتگو گذاشته می شود و به نوعی نقشه راه تدوین خواهد شد.

آقامیری با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی مصمم است تا بر بحث کوانتوم متمرکز شود، گفت: می‌خواهیم در این حوزه نیروی انسانی کارآمد تربیت کنیم. همچنین به همین منظور به دنبال آماده سازی تجهیزات لازم در دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: مصمم هستیم برای جبران عقب ماندگی احتمالی در این حوزه، بر دانش کوانتوم، میکروالکترونیک و هیدروژن سرمایه گذاری کنیم و برای سال آینده کارنامه خوبی داشته باشیم‌.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.