شهدای خدمت الگویی برای آزادی‌ خواهان جهان هستند

به گزارش گروه سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که امروز سه‌شنبه در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، ضمن تسلیت حادثه سقوط بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: این حادثه همه ما را عزادار کرد؛ چراکه همه این شهدا برای ما بسیار محترم و عزیز بودند.

حجت‌الاسلام گلپایگانی با بیان اینکه شهید رئیسی چهره‌ای ماندگار، خادم و دارای برجسته‌ترین صفات اسلامی و انسانی بود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بیشتر از همگان اندوهبار و غمگین هستند. سیل عزیزانی که در تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت اشک ریختند و حتی در نقاط دور افتاده گریه کردند را همگان دیدند و این عزاداری‌ها همچنان ادامه دارد.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: نیروی هوایی نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و بنده نیز به واسطه مسئولیت و ماموریت در زمان امام خمینی (ره) در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت کردم.

وی ادامه داد: در آن شرایط حساس گروهک ضدانقلاب تاکید می‌کرد که ارتش باید، ارتش بی طبقه توحیدی باشد و در این کار  هدفشان انحلال ارتش بود. اما به برکت انقلاب، پرسنل خدمتگزار نیروی هوایی ارتش در بیعت با امام خمینی کار نظام پهلوی را تمام کرد و آن بیعت تاریخی نشان داد مردم ایران و نیروی هوایی ارتش مسلمان و متدین هستند. این نقش نیروی هوایی بود که با لباس رسمی با امام امت بیعت کردند.

حجت الاسلام گلپایگانی در ادامه با اشاره به حضور میلیونی ملت ایران در مراسم تشییع پیکر مطهر شهبد رئیسی گفت: مصیبت اخیر همه ما را داغدار و عزادار کرد. شایسته و لازم است که مجامع علمی چه دانشگاهی، حوزوی در رابطه با استقبال عظیمی که مردم از شهدای خدمت کردند، کار کنند.

وی تاکید کرد: فاصله بین مسجد جمکران و قم حدود 8 کیلومتر است که تمام این مسیر مملو از جمعیت بود و در آن روز آن‌طور که گفته شد بیش از یک میلیون نفر از مردم قم در تشییع شهدا شرکت کردند و در مشهد و تهران نیز جمعیت‌های پرشوری حضور داشتند. اینها را باید بررسی کرد که چرا مردم در ابن مراسم شرکت کردند و این حضور بسیار عجیب بود که این چنین استقبال صورت گرفته است. این تشییع به شدت در دنیا انعکاس داشت.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: پس از رحلت امام (ره) و شهادت سردار سلیمانی چنین تشییعی وجود نداشته است. این مساله در دنیا انعکاس عجیبی پیدا کرد. شورای امنیت سازمان ملل که بعضی از اعضای آنها دشمنان قسم‌خورده ما هستند، به احترام این شهدا به پا ایستاده و یک دقیقه سکوت کردند. چرا این چنین احترامی برای این عزیزان درست شد؟ امروز شهدای خدمت برای آزادیخواهان جهان الگو شده‌اند.

وی با اشاره به حضور و استقبال پرشور مقامات خارجی در مراسم تشییع و بعد از آن در کشور، افزود: امروز شاهد حضور بیش از 90 هیئت دیپلماتیک در کشورمان هستیم و با اعلام عزا در کشورشان با ملت عزیز ایران همدردی کردند. این مساله بسیار مهم است. به خانواده‌های شهدای عزیز خدمت تسلیت عرض می کنم.

حجت الاسلام گلپایگانی با بیان اینکه شهید رئیسی فقط برای خدا کار می‌کرد، گفت: مسئولان نباید اجازه دهند این چراغ درخشان و ستاره پرفروغ کمرنگ شود و باید این چراغ قرن‌ها بر این سرزمین بتابد. امروز شهدای خدمت الگویی برای آزادی‌خواهان جهان هستند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آوازه انقلاب اسلامی در تمام جهان پیچیده و به الگویی برای تمام کشورها تبدیل شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.