حمایت 50 میلیاردی از خریداران محصولات دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، صندوق نوآوری و شکوفایی از دو بسته حمایتی جدید برای رونق کارآفرینی و تولید دانش‌بنیان رونمایی کرد.

صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق برنامه "جهش تولید دانش‌بنیان" و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، از دو بسته حمایتی جدید با عناوین "کارآفرین" و "توانا" رونمایی کرد.

بسته حمایتی "کارآفرین"

این بسته با هدف توسعه کارآفرینی با تکیه بر به‌کارگیری محصولات دانش‌بنیان طراحی شده است. در قالب این بسته، تسهیلات لیزینگ تا سقف 50 میلیارد تومان به خریداران (حقوقی یا حقیقی) محصولات دانش‌بنیان اعطا می‌شود. این تسهیلات 80 درصد مبلغ فاکتور (بدون ارزش افزوده) را با نرخ سود 3 درصد کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت 24 ماه (قابل افزایش تا 36 ماه) پوشش می‌دهد.

خریداران مستقر در مناطق محروم در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دارند.

بسته حمایتی "توانا"

هدف از این بسته، تقویت زیرساخت دانش‌بنیان‌ها و جهش تولید است. شرکت‌های دانش‌بنیان با فروش کمتر از 500 میلیارد تومان و یا با میزان فروش بیشتر از 500 میلیارد تومان و سهم کمتر از 50 درصد فروش دانش‌بنیان، می‌توانند از تسهیلات این بسته برای تأمین هزینه‌های سرمایه ثابت مورد نیاز برای ایجاد یا توسعه خط تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان بهره‌مند شوند.

مبلغ تسهیلات در بسته "توانا" تا سقف 50 میلیارد تومان با دوره اجرای حداکثر 18 ماه و دوره تنفس و بازپرداخت حداکثر 48 ماه است.

شرکت‌های دانش‌بنیانی که دارای برنامه عملیاتی مشخص برای افزایش 3 برابری ظرفیت تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان خود باشند و همچنین شرکت‌های فعال در حوزه‌های زیست‌فناوری، هوش مصنوعی، میکروالکترونیک، بهره‌وری انرژی، مدیریت منابع آبی و امنیت غذایی، در اولویت دریافت این تسهیلات قرار خواهند گرفت.

برای اطلاعات بیشتر به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی: www.inif.ir یا میز خدمت صندوق نوآوری و شکوفایی: 42170120-021 (در ساعات اداری) مراجعه کنید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.