اصلاح آیین نامه رفع تعهدات ارزی صادر کنندگان تصویب شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی،‌ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: اصلاح  آیین‌نامه رفع تعهدات ارزی صادر کنندگان در جلسه امروز هیئت دولت تصویب شد.

وی افزود: این آیین نامه در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده بود و با پیشنهاداتی که بانک مرکزی ارائه داد، بررسی شد. بر این اساس علاوه بر ادامه پیمان سپاری ارزی در سال 1403 برخی مسائلی که صادر کنندگان با آن مواجه بودند مانند برخورداری از امتیازات صادراتی در آیین نامه سال جدید دیده شده که امکان خوبی در اختیار صادر کنندگان قرار می‌دهد.

خاندوزی ادامه داد: همچنین مقرر شد کمیته رفع تعهدات ارزی صادر کنندگان با تسهیل‌گری ویژه‌ای به موضوعات مرتبط با صادر کنندگان خرد بویژه صادر کنندگان صنایع دستی بپردازد. در حوزه سرمایه گذاری خارجی هم بندی به آیین نامه جدید اضافه شد تا سرمایه گذاران خارجی در مسیر تسعیر سرمایه‌گذاری خودشان از امکانات این آیین نامه استفاده کنند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تمام اصناف کشور موظف هستند در حوزه ممیزیِ مالیاتی به‌سمت شفافیت، الکترونیکی شدن و فاصله گرفتن از روش‌های کاغذی و سنتی بروند.

ادامه دارد...

 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.