رفع اثر از پلاک 26000 خودرو و موتورسیکلت در سال جاری

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سرهنگ علی‌اصغر شریفی؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی "شهر امن" در خصوص اعمال قانون و توقیف تخلفات پلاک اظهار کرد: در خصوص تخلفات پلاک در سال 1402 بالغ بر 500 هزار دستگاه اعمال قانون شده و حدود 3800 دستگاه نیز توقیف شده و رانندگان این 3800 دستگاه به دلیل مخدوشی پلاک و تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه به مراجع معرفی شدند.

وی گفت: در خصوص موتورسیکلت نیز بالغ بر 200 هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته و 32 هزار توقیفی نیز صرفاً در مورد پلاک داشته‌ایم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: رفع اثر از پوشش پلاک نیز از 7 آذر 1402 شروع شد که تا پایان سال 1402 حدود 30 هزار مورد رفع اثر از پلاک خودروها و 82 هزار مورد نیز برای موتورسیکلت‌ها انجام گرفته است.

وی گفت: رفع اثر از پلاک در سال 1403 از اواسط فروردین ماه شروع شده و تاکنون 8191 دستگاه خودرو رفع اثر شده و 18254 مورد نیز در خصوص موتورسیکلت‌ها رفع اثر صورت گرفته است.

شریفی تصریح کرد: رفع اثر عبارت از اینکه تمامی موانع و اجسامی مانند ماسک، زنجیر گل و لای، طلق و ... که بر روی پلاک وجود دارد در همان محل برداشته و اعداد پلاک مشخص و واضح می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه جرم تلقی می‌شود، افزود: وقتی کلمه جرم به‌کارگیری می‌شود پس به تبع آن مجازاتی نیز برای آن در قانون تعیین شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.